Zespół

Strona główna / O nas / Zespół

Założyciele:

Roodo
Tomasz Rodowicz

Dyrektor Artystyczny Teatru CHOREA. Aktor, reżyser, muzyk, pedagog, swego czasu historyk filozofii i pszczelarz. Absolwent Wydziału Historii Filozofii na Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. Współpracował z Jerzym Grotowskim w latach 1974-1979. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, jego czołowy aktor oraz lider programu dydaktycznego w latach 1977-2003. Współzałożyciel Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy i Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego Perspektywy. Wykładowca na: Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Lider licznych projektów dydaktycznych i artystyczno-edukacyjnych dla aktorów, instruktorów teatralnych i animatorów kultury na całym świecie. W 2014 roku odznaczony medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis" nadawanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat nagrody "O! 2017" w kategorii Teatr, przyznawaną przez O.pl Polski Portal Kultury. W 2018 roku został laureatem nagrody Prezydenta Miasta Łodzi za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury. W 2019 roku otrzymał prestiżową nagrodę im. Zygmunta Hübnera "CZŁOWIEK TEATRU" ustanowioną przez Fundację Teatru Myśli Obywatelskiej im. Zygmunta Hübnera, tym samym dołączył do świetnego grona laureatów tego wyróżnienia: Anny Augustynowicz, Jana Englerta, Jerzego Treli, Piotra Cieplaka i Jacka Głomba.

Ok porowska
Dorota Porowska

Aktorka, reżyserka, choreografka. Studiowała polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 1984-2004 aktorka Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, wystąpiła w spektaklach zespołu: "Spektakl wieczorny", "Gusła", "Awwakum", "Carmina Burana" i "Metamorfozy". Od 2002 wraz z Elżbietą Rojek, w ramach „Gardzienic” prowadziła formację „Tańców Labiryntu”. Współzałożycielka Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. W 2004 roku, wyreżyserowała spektakl „Tezeusz w labiryncie” (we współpracy z Elżbietą Rojek). W latach 2004-2009 brała udział w spektaklach CHOREI: „Po Ptakach”, „Bakkus” i „Śpiewy Eurypidesa”. W 2009 roku wyreżyserowała spektakl "Antygona" według tragedii Sofoklesa (w koprodukcji Teatru CHOREA i Teatru KANA). W 2011 roku brała udział w projekcie „Oratorium Dance Project” Teatru CHOREA. W 2011 roku wyreżyserowała spektakl "Dziewięć miliardów imion Boga". W 2012 roku, we współpracy Teatru CHOREA z białoruskim KORNIAG Theatre, zrealizowała eksperymentalny projekt „Rok 2012”. W tym samym roku wzięła udział w tworzeniu spektaklu „Sen nocy letniej” w reżyserii Joanny Lewickiej, realizowanym w w Zakładzie Karnym w Opolu Lubelskim, oraz zagrała w spektaklu "Merdytacje", w reżyserii Lizy Szczęśliwej, powstałym na motywach dramatu Alfreda Jarry "Ubu król", realizowanym przez Stowarzyszenie Sztuczne z Lublina. W 2013 roku współtworzyła projekt społeczno-teatralny "Wszędomni", realizowany z mieszkańcami ośrodków dla osób bezdomnych w Łodzi. W 2014 roku zagrała w spektaklu "Z drugiej strony", w reżyserii Ewgenija Korniaga, będącym polsko-białoruską koprodukcją Teatru CHOREA i KORNIAG Theatre. W 2015 roku wyreżyserowała widowisko "A jednak się kręci" - spektakl przygotowany na otwarcie planetarium w EC1 w Łodzi, a także "Labirynt" - produkcję przygotowaną we współpracy z awangardowym brazylijsko-japońskim kompozytorem J.H.Yudo, na lubelski Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej "Kody". W 2018 wzięła udział w realizacji nagradzanego spektaklu "Tragedia Jana" w reż. Waldemara Raźniaka, powstałym w koprodukcji Teatru CHOREA i Warszawskiego Towarzystwa Scenicznego. Cały czas uprawia rozbudowaną działalność dydaktyczną, prowadząc warsztaty teatralne dla studentów i młodzieży, między innymi na studiach podyplomowych Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, czy warszawskiej Akademii Teatralnej. W 2009 realizowała warsztaty dla młodzieży w ramach programu „Teatr Polska”. Uczestniczyła w projektach z bezdomnymi (w Lublinie i Łodzi), seniorami, dziećmi z „trudnej” ulicy Abramowskiego w Łodzi oraz w międzynarodowym projekcie „Expeditions”, realizowanym w środowiskach defaworyzowanych w Tarragonie (Hiszpania), Renns (Francja) i na warszawskiej Pradze. Od 2017 pracuje w Wolskim Centrum Kultury w Warszawie.

Ok rojek
Elżbieta Rojek

Aktorka, wokalistka. Absolwentka Filologii Ukraińskiej na UMCS w Lublinie - obroniona praca „Recepcja kultury huculskiej w Cieniach Zapomnianych Przodków S. Paradżanowa”. Karierę wokalną zaczęła w zespole Orkiestra Św. Mikołaja, eksplorując łemkowską i huculską tradycję muzyczną. W latach 1994-2005 aktorka Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, gdzie podczas pracy nad spektaklem "Metamorfozy" zainteresowała się możliwością „odtworzenia” tańca z antycznej ikonografii. W 2002 roku wspólnie z Dorotą Porowską powołała do życia projekt taneczny "Tańce Labiryntu", bazujący na ikonografii starogreckiej. W 2005 roku wraz z Tomaszem Rodowiczem, Dorotą Porowską i Maciejem Rychłym powołała Stowarzyszenie Teatralne CHOREA. Od 2005 roku współpracuje z Fundacją Edukacyjną Jacka Kuronia oraz jest członkinią zarządu Stowarzyszenia Dla Ziemi, prowadzącego działania z i na rzecz uchodźczyń/ców. Współpracowała między innymi z NetTheater oraz Stowarzyszeniem Sztuka Nowa. Współtworzy projekty teatralne i muzyczne, między innymi "Przystanek Poezja" z Waldemarem Rychłym i Mandarem Purandare oraz koncert "Jeden/Wiele - pieśni sakralne Podlasia" z Karoliną Cichą. Jej główną cechą jest wyobraźnia, chęć dowiadywania się i zdobywania doświadczeń. Pole jej zainteresowań jest szerokie i głębokie jak morze (po którym zaczęła już pływać jachtem). Lubi zmieniać miejsca i zajęcia, ale lubi też wracać do tego co zostawiła, a powroty są inne i za każdym razem lepsze. Uwielbia podróżować, uwielbia zwierzęta i przyrodę. Pewnie gdyby mogła, byłaby ornitolożką lub fizyczką. Bardzo lubi ludzi, ich historie. Potrafi słuchać. Ma przyjaciół rozsianych po całym świecie. Baaardzo lubi piękne przedmioty. Kalinka, córeczka siostry, powiedziała że jest „żartownisiem czasami tak śmiesznym jak klaun”. Mówi po ukraińsku i angielsku, uczy się, nie wiadomo po co - greckiego. Ostatnio związana także z Wojsławicami (tymi, o których pisze Olga Tokarczuk w "Księgach Jakubowych").

Zespół Łódzki:

ada
Janusz Adam Biedrzycki

Aktor, tancerz, choreograf, reżyser, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego ze specjalizacją Kulturoznawstwo, folklorystyka, etnologia, teatrologia i filmoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Współzałożyciel i członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. Członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w latach 2013, 2017 i 2022. Współtwórca podręcznika „Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu” (2015), stworzonego we współpracy z PWSFTViT, przy wsparciu IMIT. Opiekun artystyczny i instruktor warsztatowy w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „TAKE OVER: Seeing young audiences through young people’s eyes” (2015-2017), realizowanym w ramach programu Komisji Europejskiej „Creative Europe”, przy udziale British Council. Współautor choreografii i współreżyser spektakli: „Koguty Borsuki i inne Kozły” (2010) i „Upadek - PsychoSomaticGaym" (2010). Pomysłodawca i reżyser spektaklu „Brzydal” (2013), stworzonego w ramach cyklu warsztatów teatralno-tanecznych dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Pomysłodawca i reżyser spektakli: "Vidomi" (2014), "Ciemność. To co jest ukryte" (2017) i "Rój. Sekretne życie społeczne" (2018), stworzonych w ramach cykli warsztatów teatralnych z udziałem osób niewidomych i słabowidzących. Współautor choreografii spektaklu „Studium o Hamletach” (2017), w reżyserii Waldemara Raźniaka, stworzonego we współpracy Teatru CHOREA i Akademii Teatralnej w Warszawie. Reżyser spektakli "Właśnie tu. Właśnie teraz" (2019) i „iGeneration?" (2020), realizowanych przez młodzieżową grupę teatralną. Pomysłodawca i koordynator projektów: „Jak w Ulu” (cykl edukacyjno-integracyjnych, interdyscyplinarnych warsztatów dla osób niewidomych, słabowidzących i młodych animatorów z województwa łódzkiego, 2018); trzech edycji „Laboratorium Kreatywnego Działania” (cykle interdyscyplinarnych szkoleń i warsztatów z zakresu teatru dla pedagogów, animatorów kultury, seniorów i młodzieży, 2019, 2020, 2021). Od 2014 nieprzerwanie prowadzi młodzieżową grupę teatralną działającą w Teatrze CHOREA. Współpracował m.in. z: neTTheatre w Lublinie (Paweł Passini), Teatrem Pinokio w Łodzi (Konrad Dworakowski), Teatrem Cinema z Michałowic (Dariusz Skibiński), Korniag Theatre z Mińska (Ewgenij Korniag), Earthfall Dance Company z Walii (Jim Ennis), Teatrem Kana ze Szczecina, Teatrem Limen z Warszawy, Teatrem „A3”, Warsztatami Terapii Zajęciowej w Świdniku, Stowarzyszeniem Integracji Społecznej, Uniwersytetem im. J.J.Lipskiego w Teremiskach, Academy of Arts and Culture w Osijek (Chorwacja), Uniwersytetem Warszawskim (Pedagogika teatru), Poleskim Ośrodkiem Sztuki (międzynarodowy projekt Erasmus +, B.I.G.D.E.A.L.), z mistrzem Butoh Kanem Katsurą (Japonia), choreografem i tancerzem Robertem Haydenem (USA), reżyserką Darą Weinberg (USA). Romantyczny racjonalista, pesymistyczny optymista, wierzący że ten świat da się zmienić. Jej Perfekcyjność Ekstrawertyczna Pani Domu. Niespełniony Miejski Badylarz. Bez wyrzeczeń, poświęceń, w miarę swoich możliwości, uczuć, marzeń - bo żeby być, trzeba wielkiego kompromisu, nauki i pokory, a reszta jest zatraceniem. Nie spłycający uczuć, jedynie je zakrywający. Goniący za marzeniem, ale bez trupów po drodze. Swoista indywidualność, egocentryczność, wariactwo, czasami przeobrażające się w obsesyjność i szaleństwo, czasami samotnik idący swoją drogą.

maja
Maja Caban

Tancerka, wokalistka, performerka, praktykuje i uczy Ashtanga Jogi. Członkini Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, gdzie produkuje spektakle i koncerty oraz koordynuje projekty edukacyjne i społeczne. Studiowała na Uniwersytecie Jagiellońskim na kierunku Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne, specjalizacje: Kulturoznawstwo Filmoznawstwo oraz Historia Sztuki. Zajmuje się pracą z ciałem i tańcem od dziecka, począwszy od tańca ludowego w Zespole Pieśni i Tańca Ludowego "Harnam", przez klasykę, po taniec współczesny, kontakt improwizację i tango argentyńskie. Praktykuje Ashtanga Jogę i Vipassanę, skupiając się na aspekcie terapeutycznym, równomiernym rozwoju ciała, zapobieganiu kontuzjom oraz odnajdywaniu harmonii między ciałem, umysłem a duchem. Bliska jest jej również praca z nieświadomością i "śniącym ciałem" - w oparciu o metody Arnolda Mindella stworzyła z Joanną Jaworską-Maciaszek spektakl taneczny solo "Salto Mortale. Kilka wprawek z umierania", zrealizowany dzięki Stypendium Prezydent Miasta Łodzi 2019. Współpracowała z różnymi artystami przy projektach teatralno-tanecznych: m.in. z Yukari Uto nad performancem "Nigero", z Zorką Wollny przy etiudach "Muzeum" i "Kompozycji na 12 aktorów i zakłady Lido", z duetem vj-ów ElektroMoon, przy ediudach filmowych "Tactum" i "Grzeczny-grzeszny". Brała udział w performancach tanecznych: "Flying Circus", "Wózek Warhola", "Szamański rytuał nad ściętym drzewem" i wielu działaniach site-specific. Od 2011 gra w spektaklach Teatru CHOREA: "Oratorium Dance Project", "Bachantki", "Szczelina", "Derby.Białoczerwoni", "Oratorium ziemi", „2.0.4.5. Miniopera metafizyczna”, w reż. T. Rodowicza, „Tragedia Jana” w reż. W. Raźniaka, "Bruno Schulz: Pętla" w reż. K. Dworakowskiego, "Ragnarok", w reżyserii Adriana Bartczaka, a także śpiewa w koncertach: „Pieśni antyczne”, ”Gilgamesz", "Pieśni Świata", "Engi vengi", "Spojrzystość", "Lulabajki", "Bracia Polarnej Zorzy". Wraz z przyjaciółmi współtworzy KIPISZ - przestrzeń improwizacji osobistej, który rozwija ideę wolnej sztuki i nieskrępowanej kreacji artystycznej. Z radością praktykuje świątynny masaż Lomi Lomi i rozwija wiedzę na temat hawajskich metod harmonizowania i uzdrawiania ciała i duszy.

309192566 10225436382888994 6859903074343658406 n
Joanna Chmielecka

Aktorka, wokalistka, z wykształcenia kulturoznawczyni, teatrolożka. W latach 2000-2004 zaczęła zdobywać pierwsze doświadczenia teatralne w niezależnym teatrze „Anilis”, pod kierownictwem Anny Ciszowskiej, w VI LO w Łodzi. W 2009 roku ukończyła studia kulturoznawcze na Uniwersytecie Łódzkim, a jej praca magisterska wyróżniona została jako najlepsza teatrologiczna praca magisterska w roku akademickim 2008/09. Od 2008 roku pracuje w Teatrze CHOREA i w Fabryce Sztuki w Łodzi jako koordynator i realizator projektów artystycznych oraz edukacyjnych, osoba odpowiedzialna za archiwum, stronę internetową i social media Teatru, a przede wszystkim jako aktorka, wokalistka, chórzystka, współprowadząca warsztaty muzyczne, rytmiczne, teatralne i ruchowe. Od 2010 roku pracuje przy koordynacji i realizacji wszystkich edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy, Ogólnopolskiego Festiwalu Perspektywy i pozostałych projektów artystycznych CHOREI. W latach 2008-2023 zagrała w 40 produkcjach teatralnych i muzycznych stworzonych przez zespół. Od 2015 regularnie pracuje w projektach tworzonych przez reżysera Konrada Dworakowskiego, kompozytora Piotra Klimka i scenografkę Marikę Wojciechowską. W latach 2015-2019 jako aktorka występowała w spektaklach i koncertach Teatru Pinokio w Łodzi („Księga Dżungli” - reż. P.Jaszczak , „Smograj”, „Urok Tuwima”, „Don Kichot” - reż. K.Dworakowski). W 2019 roku w duecie z Tomaszem Rodowiczem wyreżyserowała i aktorsko wykonuje spektakl „ja, bóg”, oparty na tekstach Jerzego Grotowskiego. W latach 2020-21 gościnnie występowała w spektaklu „Władczyni Much” w Teatrze Ludowym w Krakowie (reż. K.Dworakowski, muz. P.Klimek, scenogr. M.Wojciechowska). Od 2020 roku jest wokalistką zespołu muzycznego Ładne Kwiatki (koncert „Piosenki do grania na nosie”), a od 2023 również zespołu muzycznego MUR/BETON & Gadający Pies (koncert "Rejs"), założycielami obu składów są Piotr Klimek (muzyka) i Konrad Dworakowski (teksty). W 2022 roku otrzymała pre­sti­żo­wą nagrodę "Srebrny Pierścień" dla naj­lep­szej łódzkiej ak­tor­ki te­atral­nej se­zo­nu 2021/22.

Współpracowała z reżyserami: Ewgienijem Korniagiem, Ruthie Osterman, Robertem M.Haydenem, Jimmem Ennisem, Januszem Adamem Biedrzyckim, Waldemarem Raźniakiem, Juni Dahr, Łukaszem Kosem, Pawłem Głowatym, Przemysławem Buksińskim, Adrianem Bartczakiem; i kompozytorami: Tomaszem Krzyżanowskim, Moniką Dalach, Maciejem Maciaszkiem, Verity Standen, Zorką Wollny, Igorem Gawlikowskim, Łukaszem Lachem, Grzegorzem Fajngoldem.

fila
Joanna Filarska

Animatorka kultury, wychowawczyni, pedagożka teatru. Pracowała jako wychowawczyni w świetlicy środowiskowej Pracowni Alternatywnego Wychowania w Łodzi, w świetlicy dla dzieci w wieku przedszkolnym „Kraina Pełna Skarbów” w Łodzi oraz jako wychowawczyni i animatorka na Uniwersytecie Powszechnym im. Jana Józefa Lipskiego w Teremiskach. Koordynuje projekty artystyczno-społeczne i edukacyjne w Teatrze CHOREA i Fabryce Sztuki w Łodzi. Pracuje z grupami młodzieżowymi i dziećmi. Prowadzi zajęcia muzyczne i teatralne. Zajmuje się pracą ze społecznością lokalną, współpracą ze szkołami i organizacją widowni. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2015 roku. Absolwentka Socjoterapii w Wyższej Szkole Prawa i Zarządzania im. Heleny Chodkowskiej oraz Pedagogiki Teatru na Uniwersytecie Warszawskim. Bierze udział w koncertach: „Pieśni Świata”, „Lulabajki”, „Pieśni Antyczne”, „Engi Vengi”, "Dzień Dobry Pinky Mouse!", "Livet", oraz w spektaklach: "Po ptakach", „Bachantki”, “Vidomi”, “Ciemność. To co jest ukryte”, "Śmierć na gruszy". Współreżyserka i współscenarzystka koncertu Teatru CHOREA "Dzień Dobry Pinky Mouse!". Pomysłodawczyni spektakli Dziecięcych Grup Teatralnych CHOREA: “Żarty teatralne” (2018), "Miasto" (2019), "Sklep z dobrym humorem" (2021), "O dziewczynce, która lubiła tańczyć w deszczu i spotkała pieska" (2022), "Od czasu do czasu" (2022), "Zjem Twój Dżem" (2023) oraz wystawy “Pamięć” (2020). Dziecięca Grupa Teatralna CHOREA pod jej przewodnictwem otrzymała specjalne wyróżnienie "Trendy 2022" - za nieszablonowe i skuteczne podejście do procesu twórczego, za spektakl "Sklep z dobrym humorem", podczas 43. Ogólnopolskiego Festiwalu Teatru Młodych Dziatwa 2022.

magorzata lipczyska
Małgorzata Lipczyńska

Aktorka, tancerka, choreografka, animatorka kultury, instruktorka warsztatowa. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, na Wydziale Socjologii oraz Wydziale Humanistycznym, na kierunku Kulturoznawstwo. Tancerka w grupie "Tańce Labiryntu". Współzałożycielka Teatru CHOREA. W latach 2006-2008 pracowała w WTZ "Teatroterapia" przy Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie jako instruktor plastyki ciała. Współtwórczyni choreografii do spektaklu „Isadora. Opowieść o kobiecie”. Tancerka w międzynarodowym projekcie tanecznym „maProject” w reżyserii Liat Magnezy. Współpracowała z wieloma reżyserami i choreografami, m.in.: Pawłem Passinim, Robertem M.Haydenem, Rosanną Gamson, Geraldem Tylerem, Jewgienijem Korniagiem, Jimem Ennisem, Kanem Katsurą, Waldemarem Raźniakiem, Konradem Dworakowskim. Jesienią 2011 roku pokazała swój monodram pt. „napewnomoże”, oparty na twórczości rumuńskiej pisarki Aglai Veteranyi. Pracowała jako instruktorka tańca w projekcie taneczno-muzycznym „Oratorium Dance Project” realizowanym z udziałem 100-osobowej grupy dzieci, młodzieży i dorosłych oraz orkiestry i chóru Filharmonii Łódzkiej, nagrodzonym „Energią Kultury' i „Złotą Maską”. W latach 2012 - 2016 związana z Teatrem Tańca KIJO. W Polsce i za granicą prowadziła wiele warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, z zakresu tańca i teatru. Współpracuje z Uniwersytetem warszawskim, prowadząc zajęcia teatralne w Instytucie Kultury Polskiej. Zamościanka z urodzenia, łodzianka z wyboru. Nieortodoksyjna wegetarianka. Mama Stasia. Lubi, gdy czasem jest pod górkę. Lubi przeklinać, podróżować, lubi się śmiać i lubi kiedy ludzie się uśmiechają. Lubi dzieci. Nie umie się nie ruszać. Kiedyś była wariatką, ale jej się znudziło.

IMG 20220608 153102
Anna Maszewska

Aktorka, producentka teatralna i filmowa, koordynatorka wydarzeń kulturalnych. Absolwentka kulturoznawstwa ze specjalnością filmoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim oraz Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej w PWSFTviT w Łodzi. Od roku 2018 główna koordynatorka i programerka Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy (edycja VII, VIII, IX, X, XI). Koordynatorka wydarzeń artystycznych w Łodzi i Poznaniu oraz wydarzeń rozrywkowych o dużym potencjale komercyjnym. W latach 2016-2017 koordynatorka produkcji w agencji artystyczno-eventowej Ferment Kolektiv, realizująca m.in. takie projekty jak: „Animator On Tour”, „Filmowe Lato z Orange” oraz wydarzenia towarzyszące podczas 43. Forum wokół Kina. Współpracowała z takimi festiwalami jak 3D Image Festival (2013), Transatlantyk Festival (Mobilne Kino Skody, 2016), Forum Kina Europejskiego ORLEN Cinergia (2015, 2017). W latach 2011-2015 aktorka grupy ab'Teatr: spektakle "Influenza H5N1" (reż. T.Konopka, 2012), "Nie ma imienia" (reż. Ł.Urbaniak, 2013), "de Luxe" (reż. T.Konopka, 2015); prowadząca grupę warsztatową ab'Teatru. W latach 2015-2017 liderka i aktorka w międzynarodowym projekcie "TAKE OVER: Seeing young audiences through young people’s eyes" (edycja polska), działającej w Teatrze CHOREA, realizacja spektaklu "Error 404" (2016). Od 2018 aktorka zespołu Teatru CHOREA, gra w spektaklach: "Tragedia Jana" (reż. Waldemar Raźniak, 2018), "Księżniczki" (reż. Julia Jakubowska, 2020), video-performance "W wieży zamknięta" (reż. Julia Jakubowska, 2020), "Dzień Dobry Pinky Mouse!" (reż. Ola Shaya, Joanna Filarska 2021), "Śmierć na gruszy" (reż. Łukasz Kos, 2021), "Ragnarok" (reż. Adrian Bartczak, 2022).

125349305 3675269249191652 6110938424504639629 n
Wiktor Moraczewski

Kulturoznawca, teatrolog, dramaturg, pedagog teatralny, producent, koordynator wydarzeń kulturalnych. Absolwent kulturoznawstwa, specjalności teatrologicznej i teatr w kulturze współczesnej na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2017 roku współpracuje z Fabryką Sztuki w Łodzi i Teatrem CHOREA przy projektach artystycznych, edukacyjnych i społecznych. W CHOREI zrealizował scenariusze do spektaklI: "Ciemność. To co jest ukryte" (2017), "Rój. Sekretne życie społeczne" (2018), "iGeneration?" (2020). Jest odpowiedzialny za reżyserię i choreografię spektaklu "Powinniśmy być... Impresja na kilka czasowników" (2021), "Złota nić" (2022), "Eden. Baśń sceniczna w kilku obrazach" (2022). Jako asystent reżysera i aktor brał udział w spektaklu "Tragedia Jana" (2018) w reż. Waldemara Raźniaka oraz zagrał w spektaklu "Śmierć na gruszy" (2021) w reż. Łukasza Kosa, i koncercie "Dzień Dobry Pinky Mouse!" (2021), w reż. Oli Shayi i Joanny Filarskiej. Pracował jako asystent reżysera w spektaklu "Ragnarok" (2022), w reż. Adriana Bartczaka. Był również prowadzącym warsztaty teatralno-literackie w ramach projektu edukacyjno-integracyjnego "Jak w ulu!" (2018) i trzech edycji projektu edukacyjnego "Laboratorium Kreatywnego Działania" (2019, 2020, 2021). W latach 2019-2020 współpracował z Klubem Nauczyciela w Łodzi, gdzie prowadził zajęcia teatralno-literackie dla nauczycieli. Jako pedagog teatralny współpracuje z łódzkimi przedszkolami i szkołami oraz Najmłodszą Dziecięcą Grupą Teatralną CHOREA. Koordynator biura festiwalowego Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy (2020-2024), koordynator merytoryczny i organizacyjny oraz kurator programu "Przestrzenie Sztuki - Teatr", realizowanego od 2021 roku, przez Fabrykę Sztuki w Łodzi i Teatr CHOREA. Współtwórca publikacji poświęconej 15-leciu Teatru CHOREA oraz współautor tekstu "Stowarzyszenie Teatralne Chorea jako tygiel artystyczny", który ukazał się również w książce "Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych" (2024). 

 

Ola Shaya fot. Rami Shaya
Ola Shaya

Kuratorka, producentka, koordynatorka projektów międzynarodowych, animatorka kultury. Od 2008 roku związana z Fabryką Sztuki w Łodzi i Teatrem CHOREA. Absolwentka Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz podyplomowych studiów Marketingu Kultury na Uniwersytecie Warszawskim (przy współpracy z NCK). Stypendystka Federation of Scottish Theatre (2014/2015) oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2015). Laureatka Dorocznej Nagrody Prezydenta Miasta Łodzi za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania kultury oraz ochrony kultury (2021). Pomysłodawczyni i Dyrektorka Artystyczna Festiwalu Książki Obrazkowej „KROPKA+KRESKA” (Łódź), Festiwalu Sztuki Polskiej dla Dzieci "LATAWIEC I TRĄBKA" w Edynburgu, Rodzinnego Festiwalu Książki "TY CHYba czytasz?" w Tychach. Kuratorka wystaw dla dzieci: „Przytul Polskę” (w ramach 12. Międzynarodowego Festiwalu Łódź Design Festival), „Dziki Pokój” (w Centrum Kultury w Lublinie), „Malowane Ptaki” (realizowanego w ramach programu Kultura Interwencje 2018. EtnoPolska), "Elementarz empatii" (w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi). Współtwórczyni Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy. Pomysłodawczyni, reżyserka i autorka piosenek do spektaklu muzycznego „Dzień Dobry Pinky Mouse!”. Miłośniczka surrealizmu, seansów spirytystycznych, niebieskich królików i różowych myszy.

Ok toneva
Elina Toneva

Urodzona w Sofii (Bułgaria) pieśniarka, aktorka Teatru CHOREA. Wykładowczyni ruchu scenicznego i śpiewu w Szkole Filmowej w Łodzi. Wieloletnia instruktorka walki wręcz Krav Maga. Absolwentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Profesjonalnie zajęła się śpiewem w Gardzienicach, podejmując współpracę z "Orkiestrą Antyczną", (projekt muzyczno-badawczy Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego, będący kreatywną rekonstrukcją muzyki Antycznej Grecji). Od początku istnienia Teatru CHOREA jest współtwórcą i wykonawczynią muzyki w większości spektakli i projektów muzycznych Teatru. Jest jednym z liderów programów edukacyjnych i warsztatowych zespołu, prowadząc indywidualnie i zespołowo zajęcia z aktorami, muzykami, tancerzami i instruktorami teatralnymi oraz ze wszystkimi, którzy lubią śpiew i ruch, zarówno w Polsce jak i w wielu krajach Europy i świata. Jej warsztaty cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki jej charyzmatycznej osobowości, dużemu doświadczeniu pedagogicznemu oraz profesjonalnemu łączeniu elementów ruchu fizycznego, ćwiczeń i zabaw rytmicznych oraz wymagających pieśni tradycyjnych.

Stale współpracują:

Dobi 5
Marcin Dobijański

Realizator dźwięku. Z wykształcenia elektronik i muzyk. Studiował także na kierunku aktorsko-impresaryjnym Międzynarodowego College’u Twórczości oraz na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Od 1994 roku specjalizuje się w obsłudze produkcji „live”. Jako realizator współpracował dłuższy czas z Elżbietą Adamiak oraz zespołami: Normalsi, Tosteer, Power of Trynity, Leafless Tree, Rezerwat, Proletaryat. Od 2012 roku współpracuje na stałe z grupą Varius Manx. Współorganizował przeglądy konkursowe „Być gwiazdą…” w Śródmiejskim Forum Kultury w Łodzi. Realizował dźwięk w wielu spektaklach teatralnych i parateatralnych, m.in. współpracując z reżyserami: Janiną Niesobską („Tango, tango”), Witoldem Jurewiczem i Kamilą Jankowską  („Toporem w serce”), Jarosławem Kuszą („Sztuka mroku”), Seanem Palmerem („Bajka o uchu polany”, „Po burzy”, „Klechdy polskie”), Tomaszem Rodowiczem („Po Ptakach”, „Bachantki”, „Derby.Białoczerwoni”, „Szczelina”, „Studium o Hamletach”, „2.0.4.5. Miniopera Metafizyczna”, „ja, bóg”), Waldemarem Raźniakiem („Tragedia Jana”), Januszem Adamem Biedrzyckim („Vidomi”, „Rój. Sekretne życie społeczne”), Olą Turkiewicz i Jackiem Górskim („Koncert Niepodległości”), a także: Jimem Ennisem, Magdaleną Paszkiewicz, Wojtkiem Ziemilskim, Pawłem Odorowiczem, Igorem Gawlikowskim i innymi. Od 2012 roku współpracuje na stałe ze Teatrem CHOREA. Jako muzyk i wokalista współpracował z łódzką grupą artrockową „Prząśniczki”, jako muzyk i kompozytor z Iwoną Jędruch, a jako wokalista brał udział w „Oratorium Dance Project” i „Szukając Solidarności”. Realizował wydawnictwa płytowe: Robert Grudzień i Iwona Jędruch „Misterium dźwięku, o. Stan Fortuna „ Live in Poland”, Leafless Tree „Say/Yes Live in Lodz”. Członek Polskiego Stowarzyszenia Realizatorów Dźwięku oraz Stowarzyszenia Gre Badanie.

268933213 297422755776395 5786430129599158199 n
Paweł Głowaty

Aktor, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi na Wydziale Aktorskim. Przed okresem studiów związany z teatrem tańca. Brał udział w spektaklach Teatru Navras w reżyserii Artura Stelmaczonka, m.in. “Nijaki, męski, żeński”, “Porywacze ciał”. Współpracował ze studentami i absolwentami Akademii Teatralnej im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca. Wziął udział w miniaturze ruchowej w reżyserii Wojciecha Chowańca i choreografii Jana Lorysa, a także w spektaklu “It’s all about bravery” w choreografii Katarzyny Baran, który wyprodukowany został przy współpracy teatru tańca Movytza oraz Skin the cat. Reżyserował także własne spektakle, jak chociażby “Sen Małego Króla, który nigdy nie był Księciem” na podstawie “Obcego” Alberta Camus, który wygrał konkurs Entree, organizowany przez chorzowski Teatr Rozrywki. Tam w ramach rezydencji wyreżyserował spektakl “Lodowy Pałac”, na podstawie “Pałacu lodowego” Terjei Vesaasa. W trakcie studiów współpracował także z Marcinem Brzozowskim oraz innymi studentami przy spektaklu “Technika punktu świetlnego”, na podstawie tekstów Philipa Dimitri Galasa. Spektakl ten odniósł sukcesy na festiwalach w Mołdawii i Rumunii. Współpracuje z Teatrem CHOREA, angażując się w realizację spektaklu “Tragedia Jana” w reżyserii Waldemara Raźniaka. Spektakl ten został laureatem programu Teatr Polska 2019, a także zdobył Złotą Maskę w sezonie 2018/2019. Obecnie związany gościnnie z Teatrem Narodowym w Warszawie. W 2022 roku, w ramach projektu "Przestrzenie Sztuki Łódź - Teatr 2022", realizowanym przez Fabrykę Sztuki w Łodzi, w partnerstwie z Teatrem CHOREA, jako część działań z partnerami, wyreżyserował spektakl "Ja, Feuerbach", na podstawie dramatu Tankreda Dorsta, w którym zagrał u boku Tomasza Rodowicza i Pauliny Walendziak.

Ok jakubowska
Julia Jakubowska

Aktorka teatralna i filmowa, animatorka kultury, performerka, próbuje swoich sił w reżyserii teatralnej i filmowej. Urodzona w 1986 roku w Łodzi. Ukończyła Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim, specjalność: Teatrologia. Pracuje międzynarodowo, mieszka w Łodzi i Budapeszcie. Od 11 lat związana z Teatrem CHOREA, gdzie zagrała m.in. w spektaklach: "Bachantki", "TOV/Dobro", "Oratorium Dance Project", "Grotowski - próba odwrotu". W CHOREI prowadziła warsztaty teatralne i ruchowe, była także współpomysłodawczynią i współrealizatorką licznych projektów społeczno-artystycznych, m.in.: "O miłości", "Wszędodomni" i "Abramka Fest". W Budapeszcie związana z kolektywem artystycznym Stereo Akt, gdzie zrealizowała liczne spektakle, m.in.: "Europen Freaks" (2019), "Last Change Clinic" (2017), "Etykiety" (2016), "Promenade" (2015), "We hear You" (2015). Na Węgrzech współpracuje także z wieloma artystami niezależnymi i profesjonalnymi scenami: z Operetką Budapesztańską, z Péterem Kárpáti (spektakle „Dwie Kobiety”, „Gala”), oraz Veroniką Szabó (spektakl „Queendom”), a przede wszystkim rozwija międzynarodową karierę filmową. Jej aktorksi debiut filmowy to „Schyłek Dnia” w reż. oskarowego reżysera Laszló Némesa (premiera: 75. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Wenecji, 2018). Kolejne filmy międzynarodowe: „Guerilla”, (premiera: Göteborg Film Festival w Szwecji, 2019), "Simone, une femme du siecle" (premiera: 2020, reż. Olivier Dahan), "Dark Woods"(serial izraelski, reż. Dalit Kahan), „Black Spider” (reż. Markus Fischer). Współpracowała też ze studentami Łódzkiej Filmówki, m.in. zagrała w etiudach: "Ania" (reż. Filip Gieldon, 2011) i "Krańcówka" (reż. Anna Morawiec, 2014). W 2009 roku otrzymała nagrodę za dramat „Dialogi” na I Ogólnopolskim Konkursie Dramaturgicznym „Lustro. Obraz. Iluzja.”. W 2014 otrzymała nagrodę Francesc Candel za pracę na rzecz integracji imigrantów w Kataloni, podczas pracy na spektaklem na festiwalu teatralnym Fira Tarrega. W 2019 roku nominowana przez krytyków węgierskiego magazynu "Teatr" do nagrody aktorskiej za spektakl "Gala". W 2020 roku jej filmowy debiut reżyserski - „Księżniczka”, w którym zagrała też główną rolę, został wyselekcjonowany do amerykańskiego festiwalu filmowego Indie Short Fest w LA, gdzie miał swoją międzynarodową premierę. W 2020 roku wyreżyserowała także cykl video-instalacji „W wieży zamknięta” i otrzymała Stypendium Artystyczne Wydziału Kultury Miasta Łodzi, w ramach którego stworzyła i wyreżyserowała spektakl „Księżniczki”. Ponadto jest producentką i kuratorką w amerykańskiej Fundacji Howl Round - międzynarodowej platformie teatralnej, której celem jest integracja i budowanie kontaktów międzynarodowych artystów teatru, poprzez udostępnianie i dzielenie się dorobkiem artystycznym podczas sesji live-stramingowych spektakli teatralnych i konferencji naukowych. Pracowała w wielu projektach międzynarodowych w Europie i w USA, nie tylko na scenie. Pracuje także jako dramaturg, lub asystentka reżysera. Prowadzi warsztaty teatralne i integracyjne wykorzystujące techniki teatru fizycznego. Obecnie pracowniczka Ośrodka Kultury „Górna”, gdzie jest odpowiedzialna za produkcję i realizację projektów oraz prowadzi grupę teatralną dla dzieci.

IMG 4035
Joanna Jaworska-Maciaszek

Tancerka, choreografka, freelancer. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi i Uniwersytetu Łódzkiego. Na stałe współpracuje z Teatrem O.de.la w Rzeszowie, uczestnicząc w spektaklach tanecznych ("Harey", "Koniec.Początek - SOMA", "Uwaga", "Kraksa"). W Łodzi, gdzie mieszka na stałe, związana jest z Teatrem CHOREA, pracując przy spektaklach jako choreografka i twórczyni ruchu scenicznego ("2.0.4.5. Miniopera metafizyczna", "Salto mortale", "ja, bóg", "Schulz: Skrawki"), tancerka i aktorka ("Oratorium Dance Project", "2.0.4.5. Miniopera metafizyczna", "Tragedia Jana", "W wieży zamknięta"), bądź spędzając czas towarzysko. Doświadczenie zdobywała w zespole Pracownia Fizyczna Jacka Owczarka (realizowała m.in.: spektakl "Re:akcja" wystawiany na Polskiej Platformie Tańca 2014). Współpracuje z instytucjami kultury i sztuki jako nauczycielka i performerka. Uczestniczyła w wielu konferencjach, szkoleniach, coaching projektach i warsztatach mistrzowskich z wysokiej klasy nauczycielami z polski i zagranicy m.in.: Robertem Haydenem, Davidem Zambrano, Michaelem Schumacherem, Lindą Kapetaneą, Josefem Fruckiem, Julyen Hamiltonem. Występuje w spektaklach tanecznych Pawła Grali: ”Matryca [Prześwit]” wyróżnionym na Polskiej Platformie Tańca 2019, oraz w solowym spektaklu “Odwilż”. Współtworzy Fundację KIPISZ, która działa na rzecz wolnej sztuki, improwizacji, interdyscyplinarnych działań artystycznych. Fascynuje się somatyką, Ashtanga Jogą, pracą ze śniącym ciałem. Kocha taniec. Teatrowi CHOREA zawdzięcza aktywizację zawodową po okresie wczesnego macierzyństwa, przyjaciół i męża.

retroperspektywy petla schulz 24.08.2021 fot. agnieszka cytacka 143
Michał Jóźwik

Aktor, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Ukończył kurs aktorski w HB Studio w Nowym Jorku. Absolwent I stopnia Szkoły Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie. Działa zarówno w teatrach instytucjonalnych (Teatr Horzycy w Toruniu, Teatr Muzyczny w Łodzi) i teatrach offowych (Teatr CHOREA w Łodzi, Czytelnia Dramatu w Lublinie, Teatr Klepisko). Wystąpił w kilkunastu spektaklach teatralnych oraz w kilkudziesięciu produkcjach filmowych. Prowadzi autorskie warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży oraz seniorów na festiwalach teatralnych, w domach kultury, teatrach oraz w fundacji “SADownia”. Tworzy autorskie słuchowiska multimedialne, m.in. “Niezapominajki” zrealizowane z Uniwersytetami Trzeciego Wieku, czy baśnie Guido Gozzano w Teatrze Muzycznym w Łodzi. Pianista z zamiłowania, miłośnik gór, amator fotografii.

DSC04903 2
Sara Kozłowska

Tancerka, choreografka, nauczycielka tańca. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku: Choreografia i techniki tańca. Od 2010 pracuje w zawodzie jako tancerka, akrobatka, nauczycielka tańca i choreografka. Współpracuje z Teatrem V6 w Łodzi, gdzie gra w spektaklach: „Sweet Chick Club” (2012) „The Best of Aquarius” (2013), „Bal wampirów” (2013), „Imibala” (2015), „Imaginarium” (2015), „Bal wampirów. Wieczność” (2015), „Północ w Paryżu” (2017), „Never Ending Story” (2019), nagranie spektaklu „Aquarius” (2020). W latach 2010-2011 współpracowała z grupą KREATORS, jako asystentka iluzjonisty. W latach 2011-2016 należała do Grupy KIJO, zagrała w spektaklach i performance’ach: "Kod Łodzi" (2011), "DD Dopóki taniec nie umarł" (2013), "Nie jesteś ślepy" (2013), "Do Witolda" (2013, I miejsce na konkursie Make Move 2014 w Tarnowie), "Spokojnie... inni mają gorzej" (2014), "Gwiezdne potyczki" (2014), "KISZ" (2015), "Gry w koniec świata" (2016). Od 2015 współpracuje z Teatrem CHOREA, gdzie gra w spektaklach: "Bachantki" (2015), "Szczelina" (2016), "Oratorium Ziemii" (2017), "In-ni" (2017), „Tragedia Jana” (2019). W trakcie studiów otrzymała zaproszenie do tworzenia spektakli w choreografii Witolda Jurewicza: "List" (2015), "Seks po polsku" (2016), "De corpore" (2017), "Tutaj" (2018, praca dyplomowa III roku Akademii Muzycznej, wykreowana pod opieką Witolda Jurewicza i Jacka Owczarka), "Maping dance" (2018, reż. Witold Jurewicz, Marlena Rita Bełdzikowska). W 2016 zagrała w spektaklu "Tempus Fantasy" (chor. Jacek Gębura) w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. W 2017 roku współpracowała z Iloną Gumowską, biorąc udział w kreacjach: "Psyche" (2017), "Moira" (2017, II miejsce podczas "Sense of motion" 2017 w Tarnowie, II nagroda podczas Festiwalu Labirynt 2017 w Złocieńcu). W 2017 rozpoczęła współpracę z Anną Banasik, tworząc duet "Pomiędzy" (wyróżnienie jury na festiwalu "Szolo Duo" 2018 w Budapeszcie, II nagroda na Ogólnopolskich Spotkaniach Tanecznych 2018 w Bydgoszczy). W 2018 zagrała w spektaklu "Mondrian Tańczący" Aleksandry Kozańskiej-Jóźwiak, prezentowanym w Muzeum Sztuki w Łodzi. W 2019 zagrała w spektaklu "SPOT", w chor. Adama Kuzy, stworzonym z osobami z Zespołem Downa i w spektaklu-operze "Fish to Mars", w reż. Ann-Terese Aasen w Norwegii. W 2020 wzięła udział w projekcie Małgorzaty Rostkowskiej z wykorzystaniem języka migowego w tańcu, „Geometria nie-pokoju - zapiski z czasów zarazy, tańczone językiem migowym”. Od 2021 współtworzy kolektyw artystyczny In.progress. Od 2015 jest nauczycielem tańca współczesnego i techniki ruchu, bazując na animal movement, Ferrus Animi Terra Nova Tomislav English i przynależąc do kolektywu ruchowego Ferrus Animi. Ma przyjemność dzielenia się swoją praktyką ruchową, prowadząc warsztaty w kraju i zagranicą. Swoje doświadczenie zawodowe zbierała szkoląc się i współpracując z artystami: Adrianem Bartczakiem, Michałem Ratajskim, Tomaszem Rodowiczem, Witoldem Jurewiczem, Jackiem Owczarkiem, Krzysztofem Skolimowskim, Anną Marią Krysiak, Anną Wytych-Wierzgach, Wojciechem Mochniejem, Dawidem Lorencem, Nuhacet'em Guerra, Tomislav'em English, Ricardo Ambrozio, Righting Monkey by Rootlesroot, Mate Meszaros, Eliną Tonevą, Gustavo Oliveira, Ted'em Stoffer'em, Iniaki Azpillaga, Isael'em Cruz Mata, Rakesh'em Sukesh, Manuel'em Ronda, Chloe Beillevaire, Rosanną Gamson, Tom'em Weksler'em, Waldemarem Raźniakiem, Małgorzatą Rostkowską.

ferie w chorei 15.02.2022 fot. agnieszka cytacka 36
Jola Królicka

Artystka, plastyczka, pedagożka, realizatorka wielu scenografii do koncertów i eventów, rysowniczka. Zajmuje się rękodziełem artystycznym, prowadzi edukacyjno-integracyjne warsztaty plastyczne dla dzieci i młodzieży pełnosprawnej i z niepełnosprawnościami. Prowadzi zajęcia plastyczne dla dzieci i młodzieży w Poleskim Ośrodku Sztuki w Łodzi oraz rodzinne, międzypokoleniowe warsztaty plastyczne w ramach programu "Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki w Łodzi". Jako ilustratorka współtworzy program TVP pt. "Supełkowe ABC" skierowany do dzieci niedosłyszących. Autorka scenografii do spektakli "Żarty Teatralne" (2018), "Miasto" (2019), "Rój. Sekretne życie społeczne" (2019), "iGeneration?" (2020), "Dzień Dobry Pinky Mouse!" (2021), "Sklep z dobrym humorem" (2021), zrealizowanych w Teatrze CHOREA.

tomasz krukowski
Tomasz Krukowski

Reżyser światła. Od 2007 roku kierownik administracyjny w Fabryce Sztuki w Łodzi. Współpracował z wieloma alternatywnymi grupami teatralnymi w Łodzi, między innymi z: Akademickim Ośrodkiem Inicjatyw Artystycznych, Teatrem 77, Teatrem Dziewięćsił, Teatrem Scena Forum. Od 2007 roku reżyser światła w większości produkcji artystycznych, teatralnych i muzycznych Teatru CHOREA. Wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi, współpracuje przy spektaklach dyplomowych uczelni. Współpracował z takimi reżyserami jak: Andrzej Czerny, Piotr Krukowski, Andrzej Maria Marczewski, Zdzisław Hejduk, Remigiusz Caban, Tomasz Bieszczad, Paweł Passini, Jim Ennis, Tomasz Rodowicz.

frame 153
Tomasz Krzyżanowski

Kompozytor, muzyk, entuzjasta przyrody, stolarz amator. Autor muzyki do kilkudziesięciu spektakli teatralnych, koncertów a także do filmów i innych projektów artystycznych. Przez lata kierownik muzyczny Teatru CHOREA, a także Chóru Teatru CHOREA. Lider i współprowadzący wielu warsztatów teatralnych i muzycznych, zarówno dla aktorów, tancerzy, muzyków jak i amatorów, dzieci, młodzieży. Stypendysta Prezydenta Miasta Łodzi w 2014 oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2018. W swojej pracy inspiruje się muzyką i rytmiką pochodzącą ze starożytnej Grecji, Bałkanów, Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej, Indii, a także Półwyspu Iberyjskiego. W jego twórczości dużą rolę odgrywa rytm, a także fascynacja śpiewem polifonicznym, starożytnymi kulturami i językami.

Ok maciaszek
Maciej Maciaszek

Aktor, muzyk, trębacz, samouk, wykluczony. Edukację muzyczną rozpoczął w grójeckiej Orkiestrze Straży Pożarnej. Nie porwały go jednak wtedy uroczyste marsze, ale Jazz, którego teorię zaczął potajemnie zgłębiać. Jako niedoszły polonista i filolog indyjski rzucił studia, żeby wraz z paramuzyczną formacją "Orkiestra Antyczna" wskoczyć na alternatywne toplisty, wykonując muzykę sprzed kilku tysięcy lat. Drogą przypadku stał się aktorem, gdy okazało się, że wspomniana grupa muzyczna jest tak naprawdę zakamuflowaną opcją teatralną. W nowo-powstałej CHOREI jako aktor, muzyk i kompozytor starał się usilnie przemycać wątki tzw. muzyki rozrywkowej, by ostatecznie przyczynić się do wywrotowego projektu "Antyk/Trans/Formacja". Jako, że nie chodzi ani do kościoła ani do Filharmonii, w projekcie "Oratorium Dance Project" stał się reprezentantem wykluczonej kultury sprzed Chrystusa i Bacha. Wciąż ma nadzieję, że da się ucywilizować barbarzyńcę... a może zbarbaryzować Cywilizację?

Ewa Otomaska
Ewa Otomańska

Absolwentka studiów teatrologicznych na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2011 roku współpracuje z Teatrem CHOREA. Praktyk, teoretyk i obserwator teatru off-owego. W latach 2010-2013 uczestnik i instruktor programu PaT (Profilaktyka a Teatr). Koordynatorka wolontariatu Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy w latach 2017 i 2019 oraz koordynator ds. promocji programu "Przestrzenie Sztuki", realizowanego od 2021 roku, przez Fabrykę Sztuki w Łodzi i Teatr CHOREA. Główna opiekunka inicjatywy “Włącz się! - sieciowanie teatrów niezależnych regionu łódzkiego”. Uczestniczka organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego warsztatu “Praca ze społecznością lokalną” (2017) oraz kursu “Teatr - Sztuka Społeczna”(2022) organizowanego przez Teatr Realistyczny i Instytut Jerzego Grotowskiego, skupiającego się na metodach teatralnej pracy z osobami z niepełnosprawnościami, z osadzonymi, z osobami LGBTQ+, migrantami oraz mieszkańcami obszarów rewitalizowanych. Od 2017 autorka recenzji spektakli teatru niezależnego oraz recenzentka pisząca dla gazety festiwalowej Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. W latach 2016-2018 reżyserka cyklu spektakli „Rewolucja 1905 - Żyjesz w mieście rewolucji!” organizowanych w ramach 111, 112 i 113 rocznicy obchodów wybuchu rewolucji 1905 w Łodzi. W 2019 roku reżyserka spektaklu "Rewolucja 1905", którego premiera odbyła się w Teatrze Szwalnia w Łodzi, w ramach obchodów 114 rocznicy Powstania Łódzkiego i wybuchu Rewolucji 1905 roku, który został objęty honorowym patronatem władz miasta Łodzi oraz otrzymał nagrodę "Punkt dla Łodzi". Współpracowała m.in. z Teatrem Pinokio, Teatrem Nowym, Teatrem Piccolo, Grupą Kijo z Łodzi. W swoich działaniach pragnie łączyć wiedzę teoretyczną z praktyką, poszerzając w ten sposób horyzont własnych poszukiwań teatralnych. Animatorka i instruktorka tańca, hip-hop oraz tańca współczesnego. W 2013 roku instruktorka warsztatu teatru tańca na 8 Ogólnopolskim przystanku PaT (Profilaktyka a Teatr),  oraz choreografka łódzkiego zespołu teatralnego „Insanis”. W 2014 roku współtworzyła ruch sceniczny do spektaklu „Prince” w reż. Anny Ciszowskiej, dla grupy teatralnej Fu/Turyści, wyróżnionego II miejscem na 32 Ogólnopolskich Konfrontacjach Teatrów Młodzieżowych. W 2015 otrzymała I nagrodę na XIII Łódzkim Festiwalu F.E.T.A (Festiwal Ekspresji Twórców Amatorów) za reżyserię filmu krótkometrażowego "Dojrzewalnia". W 2017 w ramach 40 Łódzkich Spotkań Teatralnych wspólnie z Tomaszem Rodowiczem opracowała scenariusz i koncept scenograficzny performansu „IN-NI”. W trakcie pracy nad spektaklami „Vidomi” i „Ciemność. To co jest ukryte”, pracowała z osobami niewidomymi i niedowidzącymi, badając metody pracy z ciałem w kontekście tego rodzaju niepełnosprawności. Współprowadziła cykl warsztatów dla osób niewidomych i słabowidzących w szkołach i ośrodkach na terenie Polski, w ramach projektów „Art-Impulsy”, „Vidomi- Kontynuacje” i w trakcie przygotowań spektaklu „Ciemność. To co jest ukryte”. Od 2011 roku współpracuje z Teatrem CHOREA jako tancerka, aktorka i performerka. Brała udział w projektach: ”Oratorium Dance Project”, „Umrzeć w Atenach”, ”Brzydal”, ”Oj!czysty - prowokacje Tuwimowskie”, ”Vidomi”, ”DERBY.Białoczerwoni”, ”Taśmy profesjonalne", "Error404", „Ciemność. To co jest ukryte”, „Oratorium Ziemi”, „IN-NI”, „Rój. Sekretne życie społeczne”, „Tragedia Jana”, "Śmierć na gruszy".

25011 389407817016 1759035 n 2
Magdalena Paszkiewicz

Tancerka, choreografka, magister fizyki, doktor nauk ekonomicznych, instruktorka tańca współczesnego, starsza wykładowczyni w PWSZ w Skierniewicach. Kierowniczka artystyczna Teatru Tańca "PRO" w Łódzkim Dom Kultury (od 1998 była związana z TT "PRO" jako tancerka). Najważniejsze premiery, reżyseria, współchoreografia i taniec: "BorderLine" 2007 (debiut reżyserski), "Roboczogodziny, czyli Kobiecość Krańcowa" 2009, "Historie być może prawdziwe" 2012, "Wióry lecą!" 2012, "Pokojówki" 2013. Aktorka Teatru Kilku Osób, kierowanego przez Mariana Glinkowskiego. Premiery: reż. M. Glinkowski: "Słowa pomieszane ze snami" (na podstawie prozy poetyckiej Z. Herberta) 2010; "Orfeusz" (inscenizacja poematu Czesława Miłosza "Orfeusz i Eurydyka" oraz tekstów Wergiliusza, Z. Herberta i R. M. Rilkego) 2012. Reżyserka i choreografka spektakli Teatru CHOREA: „Upadek. Psycho-Somatic-Gaym” (2010), „Brzydal” (2013), „Vidomi” (2014), „Ciemność. To co jest ukryte” (2017), „Rój. Sekretne życie społeczne” (2018), "iGeneration?" (2020). Twórczyni warsztatów choreograficznych dla młodzieży niewidomej i słabowidzącej w projektach „Art-Impulsy” (2014), „Vidomi-Kontynuacje” (2015). Instruktorka tańca i instruktorka warsztatów teatralno-ruchowych w projektach: „Jak w ulu!” (2018), "Laboratorium Kreatywnego Działania" (2019, 2020).

Zespół zamiejscowy:

Ok domanski
Hubert Domański

Aktor, pedagog, animator kultury, nauczyciel teatru, trener warsztatów teatralnych, reżyser, wieloletni twórca życia społeczno-kulturalnego w Puławach. Stale współpracuje z Teatrem CHOREA, Towarzystwem Inicjatyw Własnych ”Inspiracje”, Stowarzyszeniem „Tym Sposobem”, Stowarzyszeniem Sztuczka z Lublina. Wielokrotny laureat nagród Starosty i Prezydenta Miasta Puławy. Stypendysta Marszałka Województwa Lubelskiego w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania kultury i opieki nad zabytkami w roku 2018. Wiceprzewodniczący Rady Pożytku Publicznego w Puławach. Absolwent dwóch kierunków UMCS w Lublinie: filologii białoruskiej oraz animator i menadżer kultury na Wydziale Pedagogiki i Psychologii. Ukończył Akademię Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Od 15 lat pracuje jako nauczyciel do spraw teatru w Młodzieżowym Domu Kultury w Puławach. Twórca Teatru „ Gdańska 4”, Teatru” Puławy-Miasto”, Teatru ”Od Nowa” współpracującego ze Środowiskowym Domem Samopomocy w Puławach. Twórca projektów muzycznych „Mięćmierz”, „Licho”, „Kaśka i chłopaki” „ Baczyńscy”. Teatr Gdańska 4 i Teatr Puławy-Miasto brały udział w licznych konkursach, przeglądach teatralnych i muzycznych, festiwalach amatorskich, niezależnych festiwalach teatralnych, festiwalach zagranicznych i warsztatach teatralnych. Praca instruktorska i reżyserska Huberta Domańskiego była wielokrotnie nagradzana i wyróżniona. Należy tu wymienić: Ogólnopolski Festiwal Teatrów Niezależnych (Ostrów Wielkopolski); Egressy Beni Orszagos Szinjatszo Fesztival Lapja (Festiwal teatralny mniejszości węgierskiej na Słowacji); Dolnośląskie Spotkania Teatrów Młodzieżowych "Chochoł" (Wrocław); Ogólnopolski Przegląd Teatralny "Klaka" (Gdańsk); Ogólnopolski Festiwal Teatralny "Arttime" (Jelenia Góra, I Nagroda); Ogólnopolski Konkurs Recytatorski Poezja Śpiewana (VI Nagroda dla zespołu "Mięćmierz"); Ogrody Piosenek (Lublin, II Nagroda dla zespołu "Mięćmierz"); Festiwal Piosenki Poetyckiej "Radomska Łaźnia" (Radom). Przeglądy teatralne: Festiwal Najciekawszych Widowisk 2012 (Lublin, I Nagroda za spektakl "Alles in Ordnung"); Scena Młodych 2012 - Przegląd Teatrów Młodzieżowych i Kabaretów (Lublin, Grand Prix za spektakl "Alles in Ordnung", nagroda reżyserska dla Huberta Domańskiego; XXXV Wojewódzkie Prezentacje Teatrów Młodzieżowych 2012 (Lublin, Puchar Lubelskiego Kuratora Oświaty); Przegląd Teatralny Scena Młodych 2014 (Lublin, Nagroda instruktorska i wyróżnienie za spektakl „ Gdzie Jest Król” Teatru Gdańska 4); Festiwal Najciekawszych Widowisk Teatrów Młodzieżowych 2014 (Lublin, wyróżnienie za spektakl „Gdzie Jest Król” Teatru Gdańska 4); Przegląd teatralny Scena Amatora 2014 (wyróżnienie za spektakl „Gdzie Jest Król” Teatru Gdańska 4, Puchar Prezydenta Miasta Puławy); Przegląd teatralny Scena Młodych 2015 (Lublin, nagroda instruktorska za spektakl" 5 minut" Andrzeja Dembończyka.

Ok jablonska
Małgorzata Jabłońska

Teatrololożka, zajmuje się historią i problematyką treningu aktorskiego oraz metodologią opisu dramaturgii ciała w spektaklu teatralnym, głównie w nurcie teatru alternatywnego. Na Uniwersytecie Jagiellońskim przygotowuje rozprawę doktorską: "Ku dramaturgii ciała. Biomechanika teatralna Wsiewołoda Meyerholda i modele treningu aktorskiego w teatrze europejskim XX wieku". Stała współpracowniczka Instytutu im. Jerzego Grotowskiego - w 2013 roku zorganizowała tam pierwszą w Polsce międzynarodową konferencję poświęconą twórczości Wsiewołoda Meyerholda - „Praktyki teatralne Wsiewołoda Meyerholda”, była koordynatorką projektów naukowych w ramach Olimpiady Teatralnej Wrocław 2016. Współautorka książki "Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu" (Łódź 2015). Członkini Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych, Ogólnopolskiej Ofensywy Teatralnej oraz International Platform for Performer Training. Współpracuje z czasopismami „Didaskalia” i „Nietak!t”.

ok korbus
Paweł Korbus

Artysta wizualny, performer, twórca wideo i instalacji, aktor, scenograf. Łączy techniki pracy z ciałem i głosem z technikami z zakresu sztuk wizualnych. Zainteresowany organicznością, cielesnością i ciałem, poddawanym działaniu wpływów kulturowych, doświadczeń i emocji oraz sferą mentalną w stanie niepewności i zawieszenia pośród sprzecznych potrzeb poddanych kulturowym dyscyplinom. Artysta przemierza i przekracza przestrzenie geograficzne i społeczne. Wchodzi w relacje i sprawdza swoje zachowania w sytuacji bycia obcym. Absolwent Edukacji Artystycznej w Instytucie Sztuk Pięknych Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Zdobywca Stypendium Visegrad Artist Residency Program w 2016 oraz Stypendium Kulturalnego Prezydenta Miasta Lublina w 2017. Uczestnik wielu międzynarodowych festiwali, między innymi: Performance Platform (Lublin, Polska, 2009), Performance Month (Berlin, Niemcy, 2014), Supermarket Independent Art Fair (Stockholm, Szwecja), Bruno Schulz Festival (Drohobycz, Ukraina), Bedesten Festival (Antiochia, Turcja), Forgetting/Remembering Performance Art Meeting (Istambuł, Turcja, 2017). Ciągle w drodze, jeździ w te i we wte. Napawa się, zajmuje miłością i przyjemnościami. Niezależny, wizualny, performatywny.

Ok krzyzanowska
Dominika Krzyżanowska Gorzkiewicz

Menadżerka kultury, producentka, animatorka, certyfikowana playworkerka, a z wykształcenia kulturoznawczyni. Ukończyła Akademię Praktyk Teatralnych "Gardzienice". Zakładała Teatr CHOREA, za którym na 10 lat wyjechała do Łodzi. Oprócz pracy artystycznej kierowała w teatrze finansami pod wdzięczną ksywą Budżetmama. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2016 i 2020. Z przyjemnością prowadzi warsztaty dla dzieci z pogranicza teatru i plastyki. Aktualnie mieszka w Lublinie i pracuje w Centrum Kultury w Lublinie, gdzie tworzy Pracownię Sztuczka, a w niej projekty edukacyjne i artystyczne dla dzieci, w tym innowacyjny na skalę ogólnopolską Rezerwat Dzikich Dzieci. Współtwórczyni festiwalu sztuki sensorycznej dla dzieci PAJDOKRACJA. Zna się na dotacjach, odróżnia brutto od netto i lubi robić raporty. Mama Antka. Początkująca masażystka z dyplomem. Entuzjastka jazdy samochodem z tendencją do rozwijania prędkości. Specjalistka do spraw wegańskiego ciasta marchewkowego i chlebka bananowego.

sean palmer
Sean Palmer

Urodzony w 1977 roku. Ojciec, mąż, niezależny artysta wokalny i teatralny. Absolwent kierunku Theater and Art na Machester Metropolitan University (Wielka Brytania). Pracuje głównie w teatrach jako aktor, kompozytor i reżyser. Od 2008 roku mieszka w Warszawie. Jest członkiem rodziny CHOREI od czasu jej pierwszego wcielenia - „Orkeistry Antycznej”, powstałej w 2001 roku. Jako aktor występował między innymi w: Meyerhold Center w Moskwie (spektakl „Po Ptakach”, Teatr CHOREA), w Covent Garden Opera House w Londynie (spektakl „Mac//Beth”, Teatr De Oscuro) i w Operze Narodowej w Warszawie (spektakl „Oresteia”, reż. Michał Zadara). Od 2016 roku coraz częściej specjalizuje się w przedstawieniach dla najmłodszej widowni. Przede wszystkim jako reżyser końcowego etapu projektu „PODAJ DALEJ” (dla Stowarzyszenia Sztuka Nowa, w 2016 roku), jako kompozytor i wykonawca muzyki beatbox na żywo do spektaklu „DOM” (Teatr Baj, reż. Sebastian Świąder, w 2017 roku), jako współreżyser, współkompozytor i pomysłodawca muzycznego spektaklu „10 śmiesznych wierszyków. Niepiosenki” (dla 21. Biennale Sztuki dla Dziecka w Poznaniu, w 2017 roku), oraz jako reżyser, współtwórca i współkompozytor spektaklu „PIG IN A WIG IN SPACE” (dla Pig in a Wig Theatre - jego własnego zespołu teatralnego, w 2017 roku). Obecnie, w 2018 roku, współtworzy spektakl „Biblia 3” (w Nowym Teatrze, reż. Michał Zadara), a także przygotowuje eksperymentalną sztukę radiową na temat Janusza Korczaka, zatytułowaną "Marzyciel w Naszym Domu / The Dreamer in Our House" dla Instytutu Teatralnego w Warszawie. Sean jest także niekonwencjonalnym (czytaj "niewytrenowanym") kompozytorem i dyrygentem prowadzącym dwa duże chóry w Warszawie. Pierwszy to Chór POLIN, który współprowadzi od 2014 roku z Kubą Pałysem - chór społeczny, rezydujący i pracujący w Muzeum Historii Zydów Polskich POLIN. Drugi zespół to Chór Eksperymentalny Gre Badanie - autorska wokalna grupa eksperymentalna założona i prowadzona przez Seana Palmera od 2010 roku. Oba zespoły są aktywne artystycznie, co roku przygotowują co najmniej dwa koncerty z oryginalną, autorską muzyką. Sean uwielbia biegać i pisze o tym na swoim blogu - „Vegan Not-Quite-Ultra Runner's Diary”.

Ok passini
Paweł Passini

Urodzony w 1977 roku. Polski reżyser teatralny, dramatopisarz, kompozytor, wykonawca muzyki, aktor, a także twórca i dyrektor lubelskiego neTTheatre, pierwszego na świecie teatru internetowego. Zdobywca nagrody im. Konrada Swinarskiego dla najlepszego reżysera w sezonie 2012/2013 za głośne przedstawienie "Morrison/Śmiercisyn". Studiował filozofię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Jest absolwentem Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. W 2004 roku ukończył Wydział Reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Został jednym z prekursorów nurtu teatru interaktywnego w Polsce, w którym - w odróżnieniu od teatru tradycyjnego - wykorzystywane są media. Za swoją działalność Paweł Passini dwukrotnie był nominowany do nagrody Paszport Polityki.

sylwia liwa
Izabela Śliwa

Magister filozofii, autorka scenariuszy, wiceprezes Stowarzyszenia SZTUCZNEGO, reżyserka spektakli teatralnych, między innymi: "Mamałyga", "Ubu roi" z udziałem aktorów stażystów z Nancy (Francja), "Milarepa" wraz z zespołem wokalnym z Tybetu, w ramach Festiwalu Wielokulturowy Lublin - Merdytacje. Artystka związana ze Stowarzyszeniem Teatralnym CHOREA (udział w spektaklach: "Tezeusz w Labiryncie", "Po Ptakach", "Oratorium Dance Project", "Antygona"). Wyreżyserowała spektakle dla dzieci: "Fju, fju", "Pchła Sza", "Bobo Bu", "Nano Ka", "Wio!Sny", "Latamy", "Je-sień-nie-sie", "O!Zima", oraz koncert Zespołu Deficytu Natury. Do wszystkich swoich spektakli projektuje i wykonuje scenografie oraz kostiumy, które są komplementarnym elementem każdego z nich. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2014 roku. Współzałożycielka Pracowni SZTUCZKA przy Centrum Kultury w Lublinie. Inicjatorka i koordynatorka wykonawcza Rezerwatu Dzikich Dzieci. Aktualnie studiuje psychologię - w ramach poszerzania swoich kompetencji w pracy z dziećmi i dla dzieci. Prywatnie mama dwójki dzieci.

5
Iga Załęczna

Animatorka, choreografka, aktorka. Członkini i założycielka Teatru CHOREA, w którym realizuje autorskie projekty teatralne i choreograficzne, (między innymi: "Koguty, borsuki i inne kozły", "Córka swojej matki", "Isla Cisneros / Wyspa Łabędzi", oraz edukacyjno-artystyczne, między innymi: "Teatr Forum jako metoda pracy", "Przestrzenie ciała / Ciało w przestrzeni". W latach 2006-2018 pracowała z rezyserem Pawłem Passinim, współtworząc zespół teatru neTTheatre - Teatr w sieci powiązań, zagrała między innymi w spektaklach: "Tehillim/Psalmy", "Turandot", "Kukła. Księga blasku", "Widma". Prowadzi warsztaty i szkolenia dla osób pracujących w przestrzeni edukacji artystycznej, a także zajmuje się kształceniem młodzieży, przygotowując ją do pracy w przestrzeni animacji i sztuki. Od 2012 pracuje w Policealnym Studium Animatorów Kultury we Wrocławiu, prowadząc zajęcia zreżyserii, dramy, technik teatralnych i ekspresji scenicznej. W 2016 zrealizowała program stypendialny w ramach  Programu Erasmus Plus - Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego. Projekt zwyciężył w konkursie na najlepszy projekt edukacyjny, organizowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji: EDUinspiracje 2017. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010, 2011, 2017. W 2015 ukończyła kurs Teatru Forum i rozpoczęła samodzielną pracę metodami teatru zaangażowanego. Dzięki przyznanemu w 2017 stypendium MDKiN zrealizowała projekt: "Teatr Forum - roczny cykl warsztatów i spektakli". W 2019 zdobyła kwalifikacje trenerskie w zakresie dramy, w Szkole Trenerów Dramy. W oparciu o techniki dramowe oraz własne doświadczenie artystyczne i pedagogiczne stworzyła autorski program "Szkoła Pedagogów Kreatywności", realizowany od 2018 roku w Fabryce Sztuki w Łodzi. Obecnie jest w trakcie realizacji studiów Psychoterapia tańcem i ruchem w Instytucie DMT w Warszawie.

Współpracują:

 

Anna Adamiak
Adrian Bartczak
Marcin Cecko
Jessica Cohen
Marina Dashuk
Konrad Dworakowski
Jim Ennis
Grzegorz Fajngold
Bartosz Figurski
Rosanna Gamson
Paweł Głowaty
Katarzyna Gorczyca
Kamil Guźniczak
Piotr Gwadera
Robert M.Hayden
Dominika Jarosz
Katarzyna Jasińska / Gra-Fika
Paweł Klepacz
Piotr Klimek
Katarzyna Knychalska
Jewgienij Korniag
Łukasz Kos
Tomasz Jimmy Kowalski / Harmony Art
Milena Kranik
Jola Królicka
Kuba Krzewiński
Kinga Kubiak
Aleksandra Kugacz-Semerci
Katarzyna Mańko
Ruthie Osterman
Kuba Pałys
Małgorzata Pawluk
Maria Porzyc
Anna Raczkowska / Hap Hap Studio
Michał Ratajski
Wldemar Raźniak
Mertcan Semerci
Rami Shaya / Hollybaba
Andrzej Sieczkowski
Justyna Sobieraj-Bednarek
Maciej Staniecki
Daria Szymańska
Katarzyna Tadeusz
Wojciech Traczyk
Maciej Trzebeński
Kamil Urbanowicz
Kamil Wallace
Robert Wasiewicz
Dara Weinberg
Katarzyna Wielechowska
Hubert Zemler
Kwartet Smyczkowy Befane
Electro Moon Vision
Teatr Tańca KIJO
Teatr Figr Kraków
Zespół Kormorany
Zespół L.Stadt

CHÓR TETRU CHOREA:

 

Elizabet Araj,
Joanna Chmielecka,
Barbara Cieślewicz,
Joanna Filarska,
Sandra Gierzek,
Barbara Guzek,
Katarzyna Haniszewska,
Dominika Jarosz,
Michalina Jędrzejczak,
Maja Caban,
Joanna Kłos,
Milena Kranik,
Anna Przybyt,
Anna Redlin,
Aleksandra Rutowicz, 
Justyna Sobieraj-Bednarek, 
Marta Sterna, 
Aleksandra Szałek,
Elina Toneva,
Paulina Tralewska,
Alicja Tranda,
Maciej Bednarek,
Jacek Czapnik,
Marcin Kobyliński,
Tomasz Krzyżanowski,
Jacek Witych

Podziękowania:

 

Berenika Barczak
Mariusz Bartosiak
Sławomir Bobula
Anna Bogdanowicz
Marcin Brzozowski
Krzysztof Candrowicz
Tomasz Ciesielski
Mateusz Cieślak
Anna Ciszowska
Bibianna Chimiak
Monika Dąbrowska
Melania Dominiak
Lech Dzierżanowski
Małgorzata Gaduła-Zawratyńska
Piotr Grabowski
Natalia Grosiak
Daniel Jacewicz
Hanna Gzella-Jastrzębska
Monika Kamieńska
Kan Katsura
Anna Kaźmierak
Sebastian Klim
Maciej Kobalczyk
Irena Lewkowicz
Grzegorz Lindenberg
Wojciech Machajek
Pola Matuszewska
Ludmiła Mielczarek
John Moran
Robert Niżnik
Marcin Polak
Natalia Przybysz
Arkadiusz Rogoziński
Piotr Rogucki
Maciej Rychły
Piotr Starzyński
David Sypniewski
Krzysztof Szmytke
Aleksandra Maria Ścibor Infinity
Kamila Turkowska
Grzegorz Wierus
Piotr Witkowski
Grzegorz Woźniak
Jakub Wiewiórski
Barbara Zajączkowska
Krzysztof Zalewski
Stanisław Zaremba
Pracownia Fizyczna