DSCF6823
DSCF6778
nr (94)
nr (110)
DSCF6802
DSCF6833
DSCF6844
DSCF6851
nr (8)
nr (30)
nr (34)
nr (14)
nr (82)
nr (85)
nr (88)
nr (108)
nr (123)
nr (124)
nr (95)
Strona główna / Spektakle / Aktualne / Ubu Król

Ubu Król

Twór­cy: Gru­pa Co­in­ci­den­tia, Te­atr CHO­REA

Tekst: Al­fred Jar­ry

Re­ży­se­ria, scenografia: Kon­rad Dwo­ra­kow­ski

Mu­zy­ka: Piotr Kli­mek

Ko­stiu­my, scenografia: Ma­ri­ka Woj­cie­chow­ska

Świa­tło i dźwięk: Bo­gu­sław Ka­spe­ruk

Ob­sa­da: Siar­hei Art­sio­men­ka (Rot­mistrz Bar­dior), Ja­nusz Adam Bie­drzyc­ki (Król Wa­cław / Kró­lo­wa Ro­za­mun­da), Jo­an­na Chmie­lec­ka (By­czy­sław), Pa­weł Chom­czyk (Ubu), Kon­rad Dwo­ra­kow­ski (Car Alek­sy), Dag­ma­ra Sowa (Ubi­ca)

Pro­duk­cja: Gru­pa Co­in­ci­den­tia, Te­atr CHO­REA

Pro­du­cent­ki: Dag­ma­ra Sowa (Gru­pa Co­in­ci­den­tia), Ola Shaya (Te­atr CHO­REA)

Part­ner: Sie­dli­sko Kul­tu­ry Sol­ni­ki 44

Pre­mie­ra: 8 sierp­nia 2025, go­dzi­na 20:00, Sie­dli­sko Kul­tu­ry Sol­ni­ki 44 / 9 sierp­nia 2025, go­dzi­na 20:00, 8. Mię­dzy­na­ro­do­wy Fe­sti­wal Te­atral­ny w Le­sie "Las Fest" / 21-22 sierpnia 2025, Teatr CHOREA, Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy

Czas trwa­nia: 100 mi­nut

Wiek wi­dzów: 15+

Ele­men­ty wraż­li­we: wul­gar­ny ję­zyk, sce­ny prze­mo­cy, sce­ny o cha­rak­te­rze sek­su­al­nym, sce­ny zwią­za­ne z czyn­no­ścia­mi fi­zjo­lo­gicz­ny­mi, wy­wo­łu­ją­ce obrzy­dze­nie

 

 

 

Sy­tu­acja po­li­tycz­na i kon­tekst hi­sto­rycz­ny na świe­cie sta­ły się szcze­gól­nie wraż­li­we i roz­wi­bro­wa­ne. DZIŚ - zda­je się być nie­bez­piecz­ne i nie­prze­wi­dy­wal­ne. Zno­wu za­ro­iło się od uzur­pa­to­rów i ty­ra­nów. I choć ci któ­rych zna­my to już cał­kiem do­ro­słe osob­ni­ki do­ka­zu­ją­ce w swo­ich pia­skow­ni­cach, to w wy­lę­gar­niach cze­ka­ją nowi...

 

Przy­wy­kli­śmy… Jak to przy­wy­kli­śmy…? Dla­cze­go tak bar­dzo lu­bi­my i da­je­my się oma­mić ty­ra­nom, po­li­tycz­nym oszo­ło­mom, psy­cho­pa­tom. W imię na­tu­ral­nej se­lek­cji dzie­jo­wej? 

 

Nasz spek­takl stwo­rzo­ny jest w ję­zy­ku, któ­ry ma am­bi­cję wy­na­leźć się na nowo, uży­wa­jąc do tego ge­no­ty­pu, jaki dają mu dwie współ­two­rzą­ce pro­jekt sce­ny  - Gru­pa Co­in­ci­den­tia i Te­atr CHO­REA. W na­szym ję­zy­ko­wym DNA znaj­dą się za­tem chro­mo­so­my te­atru for­my, la­lek i ra­dy­kal­ne­go te­atru punk roc­ko­we­go, skłon­ne­go do do­słow­no­ści i ka­ry­ka­tu­ry, oraz te­atru ru­chu z jego me­ta­fo­ry­ką i po­ety­ką, zdol­ną opo­wia­dać mię­dzy sło­wa­mi za po­mo­cą cia­ła i mu­zy­ki. Czę­ścią tego ję­zy­ka jest też mu­zy­ka re­ali­zo­wa­na na żywo, po­sze­rza­ją­ca for­mu­łę te­atru o kom­po­nent kon­cer­to­wy.

 

Na­szą in­ten­cją jest do­ko­na­nie ge­stu ra­dy­kal­ne­go po­przez te­atr for­my - so­czy­sty, na­pę­dza­ny eks­pe­ry­men­tem. Od­waż­ny i za­an­ga­żo­wa­ny. Al­fred Jar­ry - au­tor i ad­op­to­wa­ny przez nas oj­ciec po­my­słu (ad­op­to­wa­ny bez wy­raź­nej zgo­dy, umarł bo­wiem mło­do w roku 1907), któ­ry swo­im dzie­łem wy­wo­łał nie­po­kój w swo­ich cza­sach - jest dla nas in­spi­ra­cją i nie­do­ści­głym wzo­rem.

 

Ele­men­ty wraż­li­we w spek­ta­klu...? Wul­gar­ny ję­zyk praw­da, obrzy­dli­stwa, ohyd­na po­li­ty­ka, nie­wraż­li­wość spo­łecz­na bo­ha­te­rów, per­wer­syj­ne środ­ki wy­ra­zu, brak po­wa­gi, ab­so­lut­na igno­ran­cja wo­bec es­te­ty­ki, za­mi­ło­wa­nie do eks­kre­men­tów, por­no­gra­ficz­ny sto­su­nek do świa­ta, pa­ser­stwo, su­te­ner­stwo, ustaw­ki, zbrod­nie, mor­dy, obi­ja­nie mor­dy, za­pi­ja­nie mor­dy, za­pi­ja­nie smut­ków i tego typu...

 

 

 

Spek­takl zre­ali­zo­wa­ny w ko­pro­duk­cji Gru­py Co­in­ci­den­tia i Te­atru CHO­REA.

 

 

         

 

 

Do­fi­nan­so­wa­no ze środ­ków Mi­ni­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Na­ro­do­we­go po­cho­dzą­cych z Fun­du­szu Pro­mo­cji Kul­tu­ry – pań­stwo­we­go fun­du­szu ce­lo­we­go.

 

 

Za­da­nie zre­ali­zo­wa­ne dzię­ki do­fi­nan­so­wa­niu z bu­dże­tu Mia­sta Bia­ły­stok.

 

 

Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków Województwa Podlaskiego.

 

 

Za­da­nie zre­ali­zo­wa­ne dzię­ki do­fi­nan­so­wa­niu z bu­dże­tu Mia­sta Ło­dzi.

 

 

Za­da­nie zre­ali­zo­wa­ne we współ­pra­cy z Sie­dli­skiem Kul­tu­ry Sol­ni­ki 44.