• Spektakl
  • Koncert
  • Warsztat
  • Projekt
Trwają przygotowania do premiery spektaklu "VIDOMI"

Trwają przygotowania do premiery spektaklu "VIDOMI"

2014-10-01
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

W Teatrze Chorea trwają próby do spektaklu „Vidomi”, który realizowany jest w ramach projektu „Art-Impulsy”. Projekt to cykl warsztatów teatralno-ruchowo-muzycznych dla młodzieży niewidomej i słabowidzącej. W spektaklu wezmą udział uczestnicy warsztatów oraz ich instruktorzy, nauczyciele - młodzi tancerze i artysci z Łodzi.

Spektakl „Vidomi” to próba odpowiedzi na pytanie czym jest i nie jest widzenie? Czy uświadamiamy sobie znaczenie zmysłu wzroku?

Poprzez konfrontację osób słabowidzących/niewidomych oraz osób widzących próbujemy wypracować alternatywne techniki pracy przekraczające fizyczne ograniczenia. Posługując się synergią bodźców- słowem, dźwiękiem, dotykiem, ruchem stwarzamy własny język komunikacji.

Uczymy się widzieć całym ciałem. Odkrywamy świat oparty na innym widzeniu- widzeniu, które nie musi być ograniczone ani fizyczną ślepotą ani „ślepotą” umysłu czy stereotypową oceną. Taka praca w teatrze pozwala przekraczać bariery, jakie stawia nam społeczeństwo w życiu codziennym. Teatr staje się medium, w którym różnice między nami stają się narzędziem do wspólnego kreowania rzeczywistości. Dysfunkcja wzroku nie musi oznaczać życia w „ciemności”.

A jaki jest twój punkt widzenia?

Premiera spektaklu zaplanowana jest na 28 listopada w Art-Inkubatorze w Fabryce Sztuki.

Projekt "Art-Impulsy" sfinansowano z programu "Młodzi niepełnosprawni - sprawni z PZU". Sfinansowano ze środków Fundacji PZU.

więcej

"Missing" - Koncert zespołu The White Kites

"Missing" - Koncert zespołu The White Kites

2014-11-07
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

data: 7 listopada 2014
godz: 20.00
miejsce: Art_ Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
bilety: 20 PLN (normalny), 15 PLN (ulgowy)
informacje/rezerwacja biletów: chorea.warsztaty@gmail.com

Skład:
Sean Palmer - vocals
Jakub Lenarczyk - keyboards
Bartek Woźniak – guitars
Przemek Piłaciński - guitars
Paweł Betley - flute / percussions / voc
Maria Białota - rhodes bass / voc
Jakub Tolak - drums

http://thewhitekites.bandcamp.com/

The White Kites to warszawska grupa muzyczna założona w 2012 roku. Czerpie głównie z tradycji brytyjskiego rocka z przełomu 60-70’ (Genesis, Pink Floyd, Robert Wyatt, The Zombies), lecz w autorskich piosenkach zespołu można odnaleźć również wpływy folku, musicalu, czy muzyki dawnej. W zeszłym roku album „Missing” zebrał niezmienie pochlebne recenzje w prasie muzycznej (Teraz Rock, Lizard, Shindig Magazine, Koid'9) jak i serwisach muzycznych na całym świecie. Zespół znalazł się również swoje miejsce w ankietach podsumowujących rok 2013 (ArtRock, WAFP, TegoSlucham.pl).
The White Kites podpisał umowę dystrybucyjną z Sonic Records. Debiutancka płyta zespołu pojawiła się w w sklepach 9 czerwca 2014. Płyta jest również dostępna przez www.thewhitekites.bandcamp.com oraz na iTunes i w serwisach streamingowych (Spotify, WiMP). Zespół powrócił ostatnio z trasy koncertowej po Wielkiej Brytanii, gdzie miał okazję zagrać na deskach legendarnego The Cavern Club w ramach festiwalu International Pop Overthrow (jako pierwszy polski zespół w historii festiwalu).

Koncertowa odsłona The White Kites to siedmiu muzyków, którzy łączą rozmaite tradycje muzyczne i style wykonawcze. Podstawą unikalnego stylu zespołu są rozmaite doświadczenia muzyczne jego członków - od jazzu i piosenki poetyckiej (Bartłomiej Woźniak), poprzez folk (Paweł Betley), post-rock (Jakub Tolak), art-rock (Przemysław Piłaciński) aż do aktorskich doświadczeń wokalisty (Sean Palmer). Efektem jest kalejdoskop oparty na rdzeniu rocka i blues-rocka (Percival Buck) z mocnymi wpływami psychodelii (Love Doctor, When Will Mai Return), muzyki pop (Missing), muzyki renesansowej (Clown King), szantowej (Stowaway Sylvie), a nawet jarmarcznej (Arrival, Stowaway Sylvie).

Zapraszamy do świata The White Kites. Świata epickich opowieści, pełnych humoru i absurdu muzycznych skeczów i skromnych, zwiewnych ballad. Świata wypełnionego dźwiękiem przesterowanych gitar, głębokim brzmieniem organów oraz kojącymi frazami fletu i melotronu. "MISSING" to cykl muzycznych opowieści podejmujących temat nieustannych życiowych poszukiwań rzeczy ważnych - miłości, tożsamości, przygody, pokrewnej duszy, nowych lądów... Formą nawiązuje on zarówno do tradycji klasycznej muzyki programowej, jak i do rockowych albumów koncepcyjnych z przełomu lat 60-70tych. Wszystko to podlane nutą brytyjskiej rockowej psychodelii z elementami folku, w formie pełnych uroku i nostalgii piosenek, pełnych odniesień do takich wykonawców, jak Pink Floyd, Beatles, Frank Zappa, Tim Buckley, Robert Wyatt, czy Genesis. Porzućcie swoje troski i posłuchajcie MISSING.

The White Kites banner lodz

 

 

więcej

Finał projektu "Oj!czysty - prowokacje tuwimowskie"

Finał projektu "Oj!czysty - prowokacje tuwimowskie"

2014-11-08

08.11.2014, Osiedle Retkinia, teren zielony na rogu ulic Batalionów Chłopskich 2 i 4, godz. 15.00

09.11.2014, Pasaż przy ulicy Abramowskiego, godz.15.00, Osiedle Manhattan, godz. 17.00

14.11.2014, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki, godz. 17.00

Finał projektu jest podsumowaniem cyklu warsztatów i akcji miejskich zrealizowanych przez Fabrykę Sztuki, Teatr CHOREA i uczniów łódzkich szkół. Zaprezentujemy efekty pracy zainspirowane tekstami Juliana Tuwima, zawartymi w rewelacyjnym i mało znanym panopticum poetyckim „Pegaz Dęba”. Chcemy za autorem "Balu w operze" pokazać na żywo jaki potencjał kryje się w naszym języku, jeżeli spojrzymy na niego z dystansem, zmienimy kontekst, wywrócimy składnię do góry nogami. Zabawy literami, słowami i językiem ojczystym wpiszemy w ruch, rytm, śpiew i wizualizacje. Wyświetlimy film animowany poświęcony językowym fenomenom i sprowokujemy przestrzenie miasta naszymi językami, ciałami, głosami i tuwimowymi frazami.

Projekt „Oj!czysty - prowokacje tuwimowskie” realizowany jest przez Fabrykę Sztuki w Łodzi we współpracy z Teatrem CHOREA. Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu “Ojczysty – dodaj do ulubionych”.

 logotypy nprc oj nck

więcej

Spektakl "Obsesja" Teatru Remus

Spektakl "Obsesja" Teatru Remus

2014-11-22
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

data: 22 listopada
godzina: 19.00
miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wstęp wolny
rezerwacja miejsc: chorea.warsztaty@gmail.com

„Obsesja” to spektakl poruszający w nietypowy sposób tematykę dyskryminacji. Tytuł nawiązuje do historii marokańskiego artysty, znanego jako Malik, który podczas stypendialnego pobytu w Polsce został brutalnie pobity: „Po tym zdarzeniu (…) wciąż rozglądam się nerwowo, myślę o tym, że za chwilę ktoś może mnie zaatakować. To już jest obsesja”.

Zespół Teatru Remus zebrał w „Obsesji” autentyczne historie – świadectwa osób, które doświadczyły agresji na tle rasowym. Z tymi przejmującymi historiami kontrastuje piękno odległych kultur, obecne w sztuce współpracujących przy realizacji spektaklu artystów zagranicznych: japońskiego tancerza butoh Ruiego Ishihary i Hany Umedy, aktorki wykonującej tradycyjny japoński taniec Nihon Buyo, a także w śpiewanych przez aktorów tradycyjnych wielogłosowych pieśniach z różnych krajów Afryki m.in. Maroka i Ugandy, a także Korsyki, Włoch, Brazylii i Bałkanów.

Spektakl zrealizowano ze środków Europejskiego Funduszu na Rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz z budżetu państwa, a także ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Reżyseria: Katarzyna Kazimierczuk
Występują: Daniel Brzeziński, Gwidon Cybulski, Agnieszka Hakizimana, Rui Ishihara, Joanna Nitka, Hana Umeda, Marta Woźniak.

Oficjalna strona: http://www.teatrremus.pl/
Aktualne informacje znajdziesz na Facebooku: http://www.facebook.com/teatrremus

 

Ministerstwo kultury logo

EFIOPT kolor prawy

 

więcej

Premiera spektaklu "VIDOMI"

Premiera spektaklu "VIDOMI"

2014-11-28
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

data: 28 listopada 2014
godzina: 19.00
miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wstęp wolny
informacje/rezerwacja miejsc: chorea.warsztaty@gmail.com

Spektakl „Vidomi” to próba odpowiedzi na pytanie czym jest i nie jest widzenie? Czy uświadamiamy sobie znaczenie zmysłu wzroku?

Poprzez konfrontację osób słabowidzących /niewidomych oraz osób widzących próbujemy wypracować alternatywne techniki pracy przekraczające fizyczne ograniczenia. Posługując się synergią bodźców- słowem, dźwiękiem, dotykiem, ruchem stwarzamy własny język komunikacji.

Uczymy się widzieć całym ciałem. Odkrywamy świat oparty na innym widzeniu- widzeniu, które nie musi być ograniczone ani fizyczną ślepotą ani „ślepotą” umysłu czy stereotypową oceną. Taka praca w teatrze pozwala przekraczać bariery, jakie stawia nam społeczeństwo w życiu codziennym. Teatr staje się medium, w którym różnice między nami stają się narzędziem do wspólnego kreowania rzeczywistości. Dysfunkcja wzroku nie musi oznaczać życia w „ciemności”.

A jaki jest twój punkt widzenia?

Reżyseria: Janusz Adam Biedrzycki, Magdalena Paszkiewicz
choreografia: Janusz Adam Biedrzycki. Magdalena Paszkiewicz
Opieka artystyczna: Tomasz Rodowicz
Muzyka: Kuba Pałys, Joanna Filarska
Wizualizację: Anna Świderska-Kusyk
Światło: Maciej Kobalczyk
Opieka pedagogiczna : Hanna Gzella-Jastrzebska
Współpraca: Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego
Zdjęcia/ dokumentacja filmowa: Paweł Klepacz
Występują: Anna Piekarniak, Monika Borowska, Ewa Otomańska, Aleksandra Ziomek, Przemysław Bitner, Grzegorz Nasalski, Damian Kukiałka, Jan Tarasiewicz, Tomasz Amsolik.

http://www.chorea.com.pl/pl/spektakle-koncerty/vidomi/

Sfinansowano ze środków Fundacji PZU.
Spektakl „Vidomi” realizowany w ramach projektu "Art-Impulsy" sfinansowano z programu "Młodzi niepełnosprawni - sprawni z PZU" oraz w ramach stypendium Janusza Adama Biedrzyckiego z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”.

znak 2000px

więcej

Spektakl "Upadek" w Art_Inkubatorze

Spektakl "Upadek" w Art_Inkubatorze

2014-12-05
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

data: 5 grudnia 2014
godzina: 19.00
miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
bilety: 20 PLN (normalny), 15 PLN (ulgowy)
informacje/rezerwacja biletów: chorea.warsztaty@gmail.com

Monodram w wykonaniu Janusza Adama Biedrzyckiego
Reżyseria i scenariusz: Magdalena Paszkiewicz
Choreografia i scenografia: Magdalena Paszkiewicz, Janusz Adam Biedrzycki
Muzyka: Sebastian Klim
Światło: Maciej Kobalczyk
Czas trwania spektaklu: 45 min

"Upadek – PSYCHO-SOMATIC GAYm"

1. Moją przestrzeń dopełnia…
2. Moją przestrzeń ogranicza…
3. Moją przestrzeń stwarza…

A. Mężczyzna
B. Kobieta
C. Samotność

Stwarzamy przestrzeń mężczyzny, niedopełnioną… i przepełnioną historią ograniczeń. Wrzucamy Go w role i wyrzucamy z Siebie. Pozwalamy toczyć grę, ze swoim ciałem, swoją świadomością, swoimi przeświadczeniami o innych i sobie. Pozostawiamy mu możliwość oswajania „innej” miłości i szukania „chłopca w mężczyźnie, czy może mężczyzny w…”**.

Ale nie ma ucieczki przed samotnością, na której skraju czai się schizofreniczna izolacja.

** Fragmenty tekstu zaczerpnięte z powieści „Senność” W. Kuczoka

"Janusz Adam Biedrzycki dał popis swoich umiejętności warsztatowych oraz doskonałej kondycji, bez której zagranie „Upadku” byłoby niemożliwe. (…) Aktor jest na scenie sam, jednak ani przez chwilę nie odczuwamy znużenia. Widzimy historię mężczyzny, przed którym życie stawia kolejne wyzwania, wcielającego się w różne role – niektóre zostają mu narzucone, musi się więc z nimi zmierzyć, innych podejmuje się dobrowolnie. Opowieść rozpoczyna się od stworzenia człowieka – podłoga oraz ściany pomieszczenia, w którym pojawia się mężczyzna, są czarne. Na znajdującej się naprzecie widowni ścianie aktor białą kredą obrysowuje swoje członki – z tych elementów powstanie Adam, pierwszy człowiek, którego problemy, nadzieje i oczekiwania będą towarzyszyły ludzkości przez kolejne dziesiątki tysięcy lat. Janusz Adam Biedrzycki wykazał się ogromną sprawnością fizyczną – przy pomocy dwóch podłużnych kawałków materiału potrafił nie tylko wykonywać skomplikowane akrobacje, udało mu się także wślizgnąć do spodni oraz przytwierdzonej do ściany koszuli. Tym samym stworzył metaforę człowieka, który z czystego, pierwotnego stanu przechodzi w masowego uczestnika procesu enkulturacji, któremu społeczeństwo narzuca określone sposoby zachowań. Bohater nie godzi się z tym tak łatwo, stara się w sposób świadomy kształtować własną tożsamość mierząc się także z kobiecym pierwiastkiem własnej natury…." („Na koniec mocne uderzenie”, Olga Ptak, Dziennik Teatralny Łódź, 23 sierpnia 2010)

więcej

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.