Projekt Teren Otwarty - spektakle "Bachantki" i "Muzg"

Projekt Teren Otwarty - spektakle "Bachantki" i "Muzg"

23.09-03.10.2016
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

TEREN OTWARTY

Od marca do listopada 2016 Teatr CHOREA realizuje projekt "Teren otwarty", w ramach którego odbywają się prezentacje naszych spektakli i koncertów dla wybranych łódzkich szkół oraz cykl warsztatów taneczno – muzycznych dla młodych tancerzy oraz uczniów Ośrodków Szkolno – Wychowawczych w Łodzi i Laskach.

We wrześniu i październiku zapraszamy na prezentacje spektakli:

"BACHANTKI", 23 września, godz. 12.00

"MUZG", 3 października, godz. 12.00

 

Spektakl "BACHANTKI" Teatru CHOREA

data: 23 września (piątek)
godzina: 12.00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3

Spektakl dla szkół.
Spektakl z audiodeskrypcją.
Po spektaklu zorganizowane zostanie spotkanie dla młodzieży z reżyserem spektaklu Tomaszem Rodowiczem.

Reżyseria: Tomasz Rodowicz
Choreografia: Robert M. Hayden
Muzyka i prowadzenie chóru: Tomasz Krzyżanowski
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański
Występują: Joanna Chmielecka, Julia Jakubowska, Małgorzata Lipczyńska, Majka Justyna, Janusz Adam Biedrzycki, Paweł Korbus, Maciej Maciaszek, Michał Ratajski
Chór: Joanna Filarska, Sandra Gierzek, Joanna Kłos, Aleksandra Kozioł, Milena Kranik, Justyna Sobieraj-Bednarek, Marta Sterna, Elina Toneva, Paulina Tralewska
Premiera: 26 marca 2012, Festiwal Dotknij Teatru, Teatr Szwalnia, Łódź 

Dzisiejsze społeczeństwo to grupa, w której tak szybko, z łatwością wyznacza się zbiorową odpowiedzialność. Przy zanikaniu obecności boga i zastępowaniu go jego nieudolnymi wizerunkami łatwo przypisać sobie samemu wszechwiedzę i wszechwładzę i manipulować emocjami innych. Wobec entropii wartości, religii i autorytetów sposobem na zdefiniowanie siebie samego jest destrukcja i agresja wobec innych. Potrzeba oczyszczenia przez złożenie ofiary została w naszej kulturze zredukowana do znajdywania kozła ofiarnego. W każdym z nas jest jednoczesna potrzeba porządku i chaosu, potrzeba szaleństwa i harmonii. Dlaczego jesteśmy jedynym gatunkiem, który wyrzyna sam siebie, pragnąc w głębi serca najbardziej miłości i obecności boga?

 

Spektakl "MUZG" Teatru CHOREA

data: 3 października (poniedziałek)
godzina: 12.00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3

Spektakl dla szkół.
Po spektaklu zorganizowane zostanie spotkanie dla młodzieży z reżyserem spektaklu Tomaszem Rodowiczem.

Reżyseria: Tomasz Rodowicz
Scenariusz i dramaturgia: Marcin Cecko
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski, Marcin Cecko, Kuba Krzewiński, Tomasz Rodowicz
Wizualizacje: Maria Porzyc, Rami Shaya
Scenografia: Korbus
Światło i dźwięk: Tomasz Krukowski, Marcin Dobijański
Kostiumy: Katarzyna Jasińska (grafika), Dominika Krzyżanowska (pomysł), Aloha From Deer (wykonanie)
Obsada: Joanna Chmielecka, Małgorzata Lipczyńska, Michał Jóźwik, Janusz Adam Biedrzycki, Robert Wasiewicz
Premiera: 22, 23,24 listopada 2013, Teatr Szwalnia, Łódź
Do spektaklu zdjęć użyczyli: Rami Shaya, Paulina Matuszewska, Rafał Kalabiński, Piotr Wdówka oraz aktorzy ze zbiorów prywatnych.
Specjalne podziękowania dla Aloha From Deer za wykonanie kostiumów do spektaklu.
W spektaklu wykorzystywana jest lampa stroboskopowa.

Najnowsze technologie i nauki ścisłe stwarzają obecnie niewygodną, a chwilami żenującą sytuację dla sztuki i całej tzw. humanistyki, ponieważ wchodzą bez zezwolenia w zakres pytań i problematyki zastrzeżonej wyłącznie dla „duchowej” i filozoficznej aktywności człowieka. To co było do niedawna wyłącznie domeną filozofów, artystów, pisarzy, twórców, poetów, teologów, etyków i proroków, staje się obszarem penetracji neurochirurgów, neurofizjologów, fizyków, informatyków i biologów. Mózg stał się nową wyrocznią, nadzieją i największym fetyszem XXI wieku. Nie mówimy więc już o umyśle, o duszy, świadomości czy JA – tutaj definicje są płynne, wieloznaczne i łatwo podlegają zakwestionowaniu. Mózg jest obiektywnym, półtorakilogramowym, galaretowatym obiektem, który do niedawna stanowił największą tajemnicę ludzkości (nie tylko z perspektywy ewolucji ale i funkcjonalności, kreatywności, a także nieprzewidywalności i szaleństwa). Nareszcie jesteśmy w stanie tą tajemnicę badać, odkrywać, manipulować nią i zamieniać w przedmiot kultu. Mózg jest przecież twórcą i odtwórcą wszystkiego we wszechświecie, co nie jest czystym tworem natury! (Zresztą mózg świetnie już manipuluje samą naturą.) Rozszyfrowując jego kody dostępu, wierzymy, że możemy odkryć prawdę absolutną, niepodważalną – bo mierzalną, równomiernie pofałdowaną i podlegającą weryfikacji i eksperymentom.
Nasz spektakl jest próbą zapytania o to, co ludzkie w tym wszystkim. Jest pytaniem o to, czy można w takiej perspektywie, na własny użytek, zdefiniować to co międzyludzkie czy ponadludzkie. Czy wszystko da się już zredukować i zapisać w neuronalnych schematach impulsów elektro-chemicznych?
W spektaklu grupa „badaczy” finalizuje wieloetapowy projekt, w którym poddaje własne ciała i umysły ekstremalnym eksperymentom. W końcowym etapie swoich badań definiują osobiste punkty odniesienia i perspektywy, ukazując sprzeciw (i bezradność?) tego co człowiecze, wobec arogancji i bezwzględności nauki i technoideologii.


Projekt odbywa sie w ramach programu "Kultura Dostępna" finansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

mkidnStruktura360 KulturaDostepna lifting LOGO kolor

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.