Zapraszamy na pokazy spektaklu "Ubu Król", Grupy Coincidentia i Teatru CHOREA, w reżyserii Konrada Dworakowskiego, w Siedlisku Kultury Solniki 44.
data: 12 października 2025 (niedziela)
godzina: 18:00
miejsce: Siedlisko Kultury Solniki 44,16-060 Zabłudów
data: 13, 14, 15 października 2025 (poniedziałek, wtorek, środa)
godzina: 11:00
miejsce: Siedlisko Kultury Solniki 44,16-060 Zabłudów
rezerwacja bezpłatnych wejściówek: rezerwacje.s44@gmail.com
czas trwania: 100 minut
wiek widzów: 15+
więcej informacji: https://www.grupacoincidentia.pl/pl | https://www.facebook.com/coincidentia | https://www.solniki44.pl | https://www.facebook.com/solniki44
* Elementy wrażliwe: wulgarny język, sceny przemocy, sceny o charakterze seksualnym, sceny związane z czynnościami fizjologicznymi, wywołujące obrzydzenie
* Po spektaklach zapraszamy na rozmowy z twórcami.
Sytuacja polityczna i kontekst historyczny na świecie stały się szczególnie wrażliwe i rozwibrowane. DZIŚ - zdaje się być niebezpieczne i nieprzewidywalne. Znowu zaroiło się od uzurpatorów i tyranów. I choć ci których znamy to już całkiem dorosłe osobniki dokazujące w swoich piaskownicach, to w wylęgarniach czekają nowi...
Przywykliśmy… Jak to przywykliśmy…? Dlaczego tak bardzo lubimy i dajemy się omamić tyranom, politycznym oszołomom, psychopatom. W imię naturalnej selekcji dziejowej?
Nasz spektakl stworzony jest w języku, który ma ambicję wynaleźć się na nowo, używając do tego genotypu, jaki dają mu dwie współtworzące projekt sceny - Grupa Coincidentia i Teatr CHOREA. W naszym językowym DNA znajdą się zatem chromosomy teatru formy, lalek i radykalnego teatru punk rockowego, skłonnego do dosłowności i karykatury, oraz teatru ruchu z jego metaforyką i poetyką, zdolną opowiadać między słowami za pomocą ciała i muzyki. Częścią tego języka jest też muzyka realizowana na żywo, poszerzająca formułę teatru o komponent koncertowy.
Naszą intencją jest dokonanie gestu radykalnego poprzez teatr formy - soczysty, napędzany eksperymentem. Odważny i zaangażowany. Alfred Jarry - autor i adoptowany przez nas ojciec pomysłu (adoptowany bez wyraźnej zgody, umarł bowiem młodo w roku 1907), który swoim dziełem wywołał niepokój w swoich czasach - jest dla nas inspiracją i niedościgłym wzorem.
Elementy wrażliwe w spektaklu: wulgarny język prawda, obrzydlistwa, ohydna polityka, niewrażliwość społeczna bohaterów, perwersyjne środki wyrazu, brak powagi, absolutna ignorancja wobec estetyki, zamiłowanie do ekskrementów, pornograficzny stosunek do świata, paserstwo, sutenerstwo, ustawki, zbrodnie, mordy, obijanie mordy, zapijanie mordy, zapijanie smutków i tego typu...
Twórcy: Grupa Coincidentia, Teatr CHOREA
Tekst: Alfred Jarry
Reżyseria, scenografia: Konrad Dworakowski
Muzyka: Piotr Klimek
Kostiumy, scenografia: Marika Wojciechowska
Światło i dźwięk: Bogusław Kasperuk
Obsada: Siarhei Artsiomenka (Rotmistrz Bardior), Janusz Adam Biedrzycki (Król Wacław / Królowa Rozamunda), Joanna Chmielecka (Byczysław), Paweł Chomczyk (Ubu), Konrad Dworakowski (Car Aleksy), Dagmara Sowa (Ubica)
Produkcja: Grupa Coincidentia, Teatr CHOREA
Producentki: Dagmara Sowa (Grupa Coincidentia), Ola Shaya (Teatr CHOREA)
Partner: Siedlisko Kultury Solniki 44
Premiera: 8 sierpnia 2025, godzina 20:00, Siedlisko Kultury Solniki 44 / 9 sierpnia 2025, godzina 20:00, 8. Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Lesie "Las Fest" / 21-22 sierpnia 2025, godzina 19:00, 14 Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy: W FORMIE
* Spektakl 12 października 2025 dofinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, w ramach Rządowego Programu Wsparcia Organizacji Pozarządowych Moc Małych Społeczności.
* Spektakle 13, 14, 15 października 2025 dofinansowano z programu wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju, w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Spektakl zrealizowany w koprodukcji Grupy Coincidentia i Teatru CHOREA.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Zadanie zrealizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Białystok.

Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków Województwa Podlaskiego.

Zadanie zrealizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi.

Zadanie zrealizowane we współpracy z Siedliskiem Kultury Solniki 44.

