• Calendrier
    • 19.08
      do
      28.08

      POCZĄTEK NOWEGO ŚWIATA

      Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy 2022

    • 19.08
      do
      23.08

      Premiera spektaklu "Ragnarok"

      Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy 2022 / Act In_Out

    • 27.08

      Premiera książki "Rodowicz - Teatr - Droga"

      Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy 2022 / Wydawnictwo Żywosłowie

    • 27.08

      Premiera spektaklu "Złota nić"

      Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy 2022 / Przestrzenie Sztuki

newsletter

  • Spectacles
  • Concerts
  • Ateliers
  • Projets
Wakacyjne Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

Wakacyjne Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

02.07-31.08.2022
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy do udziału w lipcowych i sierpniowych - wakacyjnych Twórczych Warsztatach w Fabryce Sztuki w Łodzi! Warsztaty prowadzone przez świetnych instruktorów, przeznaczone są dla dzieci, młodzieży, dorosłych i całych rodzin. Sprawdźcie harmonogram, zanotujcie daty, rezerwujcie miejsca i czas!

 

MIEJSKI BADYLARZ - rodzinne warsztaty ogrodnicze dla dzieci od 6 roku życia, młodzieży i dorosłych

data: 2 lipca 2022 (sobota)
godzina: 12:00-13:30 
miejsce: dziedziniec lub sala warsztatowa Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wiek uczestników: dzieci od 6 roku życia, młodzież i dorośli
czas trwania: 1,5 godziny 
prowadzenie: Janusz Adam Biedrzycki
koszt: 25 zł od uczestnika za pojedynczy warsztat
zapisy: warsztaty@fabrykasztuki.org

UWAGA!
Na warsztaty prosimy o założenie wygodnego stroju i wygodnego obuwia.

Na lipcowych warsztatach zajmiemy się budową domków dla owadów zapylających, które ciężko teraz pracują i potrzebują schronienia przed deszczem, śniegiem i drapieżnikami. Domki, zwane niekiedy hotelami, imitują naturalne warunki do schronienia i składania jaj, dla wielu pożytecznych gatunków owadów zapylających, np.: motyli, trzmieli i pszczół samotnic, a także owadów zjadających szkodniki, np.: bzygów, biedronek, łowików, złotooków i chrząszczy biegaczowatych. 

UWAGA!
Uczestnicy mogą ze sobą przynieść poniższe materiały
, jeśli posiadają je w domu i mogą je przeznaczyć do wykorzystania podczas warsztatów:
- puszki po warzywach konserwowych
- rolki po papierze toaletowym
- korki po winie
- koszyczki po truskawkach, stare szuflady, małe drewniane skrzynki
- cegły z otworami, cegła dziurawka
- kije bambusowe, kijki, gałązki różnych rozmiarów, słoma, siano, liście, szyszki
- kawałki drewna z wywierconymi dziurkami
- papierowe słomki
- stara tektura

Janusz Adam Biedrzycki - aktor, tancerz, choreograf, reżyser, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego ze specjalizacją Kulturoznawstwo, folklorystyka, etnologia, teatrologia i filmoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Uczestnik kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Współzałożyciel i członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w latach 2013 i 2017. Współtwórca podręcznika „Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu” (2015), stworzonego we współpracy z PWSFTViT, przy wsparciu IMIT. Opiekun artystyczny i instruktor warsztatowy w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „TAKE OVER: Seeing young audiences through young people’s eyes” (2015-2017), realizowanym w ramach programu Komisji Europejskiej „Creative Europe”, przy udziale British Council. Współpracował między innymi z: neTTheatre w Lublinie, Teatrem Pinokio w Łodzi i Teatrem A3 w Warszawie. Współautor choreografii i współreżyser spektakli: „Koguty Borsuki i inne Kozły” (2010) i „Upadek - PsychoSomaticGaym" (2010). Pomysłodawca i reżyser spektaklu „Brzydal” (2013), stworzonego w ramach cyklu warsztatów teatralno-tanecznych dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Pomysłodawca i reżyser spektakli: "Vidomi" (2014), "Ciemność. To co jest ukryte" (2017) i "Rój. Sekretne życie społeczne" (2018), stworzonych w ramach cykli warsztatów teatralnych z udziałem osób niewidomych i słabowidzących. Współautor choreografii spektaklu „Studium o Hamletach” (2017), w reżyserii Waldemara Raźniaka, stworzonego we współpracy Teatru CHOREA i Akademii Teatralnej w Warszawie. Reżyser spektakli "Właśnie tu. Właśnie teraz" (2019) i „iGeneration?" (2020), "Powinniśmy być..." (2021), realizowanych przez młodzieżową grupę teatralną. Pomysłodawca i koordynator projektów: „Jak w Ulu” (cykl edukacyjno-integracyjnych, interdyscyplinarnych warsztatów dla osób niewidomych, słabowidzących i młodych animatorów z województwa łódzkiego, 2018); trzech edycji „Laboratorium Kreatywnego Działania” (cykle interdyscyplinarnych szkoleń i warsztatów z zakresu teatru dla pedagogów, animatorów kultury, seniorów i młodzieży, 2019, 2020, 2021). Od 2013 nieprzerwanie prowadzi młodzieżową grupę teatralną działającą w Teatrze CHOREA.

 

DZIECIAKI TEŻ RYSUJĄ KOMIKSY - warsztaty tworzenia postaci i historyjek rysunkowych, dla dzieci w wieku 9-13 lat 

data: 23 lipca, 6 sierpnia 2022 (sobota)
godzina: 11:00-12:45
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wiek uczestników: dzieci w wieku 9-13 lat
czas trwania: 1 godzina 45 minut
prowadzenie: Justyna Osiecka
koszt: 25 zł za dziecko za pojedynczy warsztat 
zapisy: warsztaty@fabrykasztuki.org 

UWAGA!
Na warsztaty prosimy o założenie wygodnego stroju i wygodnego obuwia na zmianę.

Na każdym spotkaniu omawiane będzie jedno zagadnienie związane z tworzeniem historii rysunkowych, a efektem końcowym całego cyklu będzie stworzenie postaci i historii z jej udziałem oraz zakomponowanie całości do wybranego przez uczestnika formatu i przedstawienie gotowej historii na papierze.

Początek każdego spotkania będzie poprzedzony:
a) krótkim wykładem i serią inspirujących materiałów, które będą miały za zadanie pomóc otworzyć uczestników na twórczą pracę;
b) krótkim zadaniem rysunkowym, mającym przygotować do głównego tematu zajęć.

Na warsztatach uczestnicy będą pracować indywidualnie, a ich praca będzie na bieżąco omawiana.

Justyna Osiecka - ukończyła Architekturę i Urbanistykę na Politechnice Łódzkiej, kursy: “Komiks i preprodukcja filmów i gier” na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz UX/UI designer. Pracowała m.in. jako architekt w Holandii w SLA Bureau, w Oddziale ds. Estetyki Miasta w Biurze Architekta Miasta Łodzi. Tworzy ilustracje, artbooki. Od 2021 rozwija własną markę Pet and Others. Ma na swoim koncie kilkanaście nagród z zakresu projektowania architektonicznego, designu i projektowania graficznego, m.in. nagrodę Prezydenta Miasta Łodzi za pracę dyplomową “Rewitalizacja obszarów zabytkowych i ochrona zabytków miasta Łodzi 2011”, I i II nagrodę za plakaty dla Dolnośląskiego Festiwalu Architektury i II nagrodę na plakat do konkursu organizowanego przez Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu, I nagrodę za projekt stojaka rowerowego “Rowerem do kultury. Gdańsk 2016”, wyróżnienie w międzynarodowym konkursie Jasnowidze 2018 na projekt książki dla dzieci za jeden z najlepszych projektów edycji. Jest finalistką programu “Startupy w Łodzi 2020”, gdzie przedstawiła pomysł na krótkie historyjki komiksowe.

Warsztat dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury - państwowego funduszu celowego.

 MKiDN kolor 

 

BLISKO SIEBIE - TAŃCE-PRZYTULAŃCE - warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 2-5 lat wraz z opiekunami

data: 28 lipca 2022 (czwartek) 
godzina: 16:00-17:00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wiek uczestników: dzieci w wieku 2-5 lat z rodzicami lub dorosłymi opiekunami
czas trwania: 1 godzina
prowadzenie: Małgorzata Lipczyńska
koszt: 20 zł za dziecko za pojedynczy warsztat 
zapisy: warsztaty@fabrykasztuki.org 

UWAGA! 
Na warsztaty prosimy o założenie wygodnego stroju sportowego i wygodnego sportowego obuwia na zmianę. 
Ze względu na specyfikę zajęć prosimy, aby na każde dziecko przypadał jeden dorosły. 

Będziemy się... przytulać. Przytulanie to bliskość, bezpieczeństwo, ukojenie. I dobra zabawa. Będziemy się też turlać, skakać, łaskotać (tylko ci, którzy lubią) i pisać sobie palcem po plecach. Sprawdzimy, w jaki sposób można stać się samolotem, zrobić z taty wóz strażacki, a z mamy naleśnika. Wszystko poprzez ruch i zabawę. Warsztat zakłada aktywny udział dzieci i opiekunów. Prosimy o zabranie wygodnego stroju, gotowość do robienia fikołków i do kontaktu z podłogą! Pod koniec warsztatu planowana jest chwila z książką. 

Małgorzata Lipczyńska - aktorka, tancerka, trenerka, animatorka kultury. Prowadzi warsztaty taneczne, teatralne i edukacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych, zarówno w Polsce jak i za granicą. Od kilku lat współpracuje z Uniwersytetem Warszawskim, prowadząc zajęcia teatralne w Instytucie Kultury Polskiej. Absolwentka studiów podyplomowych "Porozumienie bez przemocy wg M.Rosenberga" w Collegium Civitas w Warszawie. W pracy zawodowej żywo zainteresowana możliwościami i potencjałem ciała ludzkiego, budzeniem jego świadomości oraz przełamywaniem barier i lęków. W zajęciach z dziećmi i dorosłymi swoją uwagę koncentruje na swobodnej ekspresji, bezpiecznej bliskości fizycznej i radości jaką daje dotyk i kontakt z drugim człowiekiem.

 

KRAV MAGA - warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 6-9 lat oraz 10-13 lat

data: 3, 10 sierpnia 2022 (środa)
godzina: 18:00-19:00 (6-9 lat), 19:00-20:00 (10-13 lat)
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wiek uczestników: dzieci w wieku 6-9 lat oraz 10-13 lat
czas trwania: 1 godzina
prowadzenie: Elina Toneva
koszt: 25 zł za dziecko za pojedynczy warsztat / 80 zł za dziecko za cztery warsztaty - karnet ważny przez 1,5 miesiąca od daty wystawienia
zapisy: warsztaty@fabrykasztuki.org

UWAGA!
Na warsztaty prosimy o założenie wygodnego stroju sportowego i wygodnego sportowego obuwia na zmianę.

Zapraszamy na zajęcia ruchowe "Krav Maga" przeznaczone dla dzieci. Podczas zajęć będziemy biegać, skakać i turlać się. Pokażemy też jak za pomocą systemu Krav Maga można używać swojego ciała jako narzędzia do samoobrony - jak i czym uderzać, jak i gdzie kopać, jak wywracać się bezpiecznie. Trening zakończymy rozciąganiem i wyciszeniem. 

Elina Toneva - urodzona w Sofii (Bułgaria) pieśniarka, aktorka Teatru CHOREA. Wykładowczyni ruchu scenicznego i śpiewu w Szkole Filmowej w Łodzi. Wieloletnia instruktorka walki wręcz Krav Maga. Absolwentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Profesjonalnie zajęła się śpiewem w Gardzienicach, podejmując współpracę z "Orkiestrą Antyczną", (projekt muzyczno-badawczy Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego, będący kreatywną rekonstrukcją muzyki Antycznej Grecji). Od początku istnienia Teatru CHOREA jest współtwórcą i wykonawczynią muzyki w większości spektakli i projektów muzycznych Teatru. Jest jednym z liderów programów edukacyjnych i warsztatowych zespołu, prowadząc indywidualnie i zespołowo zajęcia z aktorami, muzykami, tancerzami i instruktorami teatralnymi oraz ze wszystkimi, którzy lubią śpiew i ruch, zarówno w Polsce jak i w wielu krajach Europy i świata. Jej warsztaty cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki jej charyzmatycznej osobowości, dużemu doświadczeniu pedagogicznemu oraz profesjonalnemu łączeniu elementów ruchu fizycznego, ćwiczeń i zabaw rytmicznych oraz wymagających pieśni tradycyjnych.

 

UM CIA CIA BUM - rodzinne warsztaty muzyczne dla dzieci w wieku 0-3 lata wraz z opiekunami 

data: 6 sierpnia 2022 (sobota) 
godzina: 17:00-17:45 
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3 
wiek uczestników: dzieci w wieku 0-3 lata wraz z rodzicami lub dorosłymi opiekunami 
czas trwania: 45 minut 
prowadzenie: Natalia Wicher 
koszt: 20 zł za dziecko za pojedynczy warsztat 
zapisy: warsztaty@fabrykasztuki.org 

UWAGA! 
Na warsztaty prosimy o założenie wygodnego stroju i wygodnego obuwia na zmianę. 

Na zajęciach będziemy śpiewać w rozmaitych skalach, stylach i tempach, a także rytmizować i improwizować wokalnie i ruchowo, pobudzając kreatywność i muzyczną wrażliwość u dzieci. Wszystko odbywa się w formie swobodnej zabawy, z towarzyszeniem kolorowych rekwizytów i instrumentów. Wystarczy wygodny strój i otwartość na wspólne muzykowanie! 
Podstawą zajęć gordonowskich jest zanurzenie dziecka w muzycznej różnorodności, której nie spotka ono nigdzie indziej. Podczas zajęć dialogujemy z dziećmi ucząc je ROZUMIENIA muzyki, czyli audiowania, myślenia muzycznego, a nie tylko odtwarzania muzyki. Przyspieszamy tym samym rozwój mowy oraz możliwości szybszego przyswajania wiedzy z innych dziedzin. 

Natalia Wicher - magister Filozofii na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Łódzkiego oraz absolwentka Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych na Uniwersytecie Łódzkim. Certyfikowana instruktor muzyki wg teorii uczenia E.E. Gordona, właścicielka pracowni muzycznej Tadaam, w ramach której prowadzi zajęcia stacjonarne w żłobkach i przedszkolach. Współpracuje z Biblioteką Miejską w Łodzi. Uczestniczka kursu gordonowskiego I stopnia "Improwizuję, czyli audiuję" organizowanego przez Fundację Kreatywnej Edukacji oraz Polskie Towarzystwo Edwina Eliasa Gordona w Warszawie. Była członkini łódzkiego chóru Społecznej Akademii Nauk w Łodzi, uczestniczka wielu warsztatów śpiewu białego. Miłośniczka bułgarskich pieśni tradycyjnych i szeroko pojętej muzyki ludowej. Mama dwójki maluchów, Romka i Marianki, które stanowią najlepszą siłę napędową, inspirację i motywację do podejmowania kolejnych życiowych wyzwań.

  

SOBÓTKI RĘCZNE - rodzinne warsztaty plastyczne dla dzieci w wieku 6-10 lat wraz z opiekunami

data: 12 sierpnia 2022 (piątek)
godzina: 12:00-14:00
miejsce: Pasaż Abramowskiego w Łodzi
wiek uczestników: dzieci w wieku 6-10 lat wraz z rodzicami lub dorosłymi opiekunami
czas trwania: 2 godziny
prowadzenie: Jola Królicka
koszt: 35 zł za dziecko za pojedynczy warsztat
zapisy: warsztaty@fabrykasztuki.org

UWAGA!
Na warsztaty prosimy o założenie wygodnego stroju i wygodnego obuwia na zmianę.

Weekendowe rodzinne zajęcia, adresowane do dzieci w wieku 5-10 lat oraz ich opiekunów. Dajemy "śmieciom" nowe życie, uczymy patrzenia na nie w kreatywny sposób. W trakcie warsztatów zespoły tworzą prace plastyczne na zaproponowany temat, z wykorzystaniem różnorodnych materiałów, począwszy od rzeczy z recyklingu (plastikowe butelki, pudła kartonowe, folie, tkaniny), przez tworzywa naturalne (kije, patyki, wiklina), aż po przedmioty codziennego użytku (sitka, lejki, kosze, miotły, łyżki), czy elementy konstrukcyjne (kółka, rury, taśmy, sznurki). Projekty nie wymagają od uczestników wyjątkowych zdolności plastycznych ani manualnych, nie używamy narzędzi (poza nożyczkami). Zajęcia pozwalają dzieciom spojrzeć na zwykłe przedmioty z zupełnie innej perspektywy, uczą twórczego myślenia oraz dają możliwość stworzenia czegoś niezwykłego wspólnymi siłami, przy czym opiekunowie tylko wspierają działania dzieci. To one są tu głównymi wykonawcami. 

Jola Królicka - artystka, plastyczka, pedagożka, realizatorka wielu scenografii do koncertów i eventów, rysowniczka. Zajmuje się rękodziełem artystycznym, prowadzi edukacyjno-integracyjne warsztaty plastyczne dla dzieci i młodzieży pełnosprawnej i z niepełnosprawnościami. Prowadzi zajęcia plastyczne dla dzieci i młodzieży w Poleskim Ośrodku Sztuki w Łodzi oraz rodzinne, międzypokoleniowe warsztaty plastyczne w ramach programu "Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki w Łodzi". Jako ilustratorka współtworzy program TVP pt. "Supełkowe ABC" skierowany do dzieci niedosłyszących. Autorka scenografii do spektakli i koncertów: "Żarty Teatralne" (2018), "Miasto" (2019), "Rój. Sekretne życie społeczne" (2019), "iGeneration?" (2020), "Sklep z dobrym humorem" (2021), "Dzień Dobry Pinky Mouse!" (2021), zrealizowanych w Teatrze CHOREA.

 

ASHTANGA JOGA - cykliczne warsztaty jogi dla młodzieży od 16 roku życia i dorosłych 

Grupa średniozaawansowana (PSP - Pierwsza Seria Prowadzona, znajomość przynajmniej połowy Pierwszej Serii Ashtangi)
data: 4, 11, 18, 25 lipca 2022 (poniedziałek)
godzina: 18:00-19:30

Mysore (Praktyka własna pod okiem nauczyciela)
data: 5, 6, 8, 12, 13, 15, 19, 26, 27, 29 lipca 2022 / 2, 3, 5, 23, 24, 26, 30, 31 sierpnia 2022 (wtorek, środa, piątek)
godzina 8:30-10:30

miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki w łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wiek uczestników: młodzież od 16 roku życia i dorośli
prowadzenie: Maja Caban / Nataradża - joga i masaż

koszt: 
- pojedyncze zajęcia prowadzone (poniedziałki i środy) - 30 zł od uczestnika
- pojedyncze zajęcia Mysore (wtorki, środy i piątki) - 30 zł od uczestnika 
- karnet (4 wejścia) - 110 zł
- karnet (8 wejść) - 180 zł
- karnet (12 wejść) - 230 zł
- zajęcia indywidualne (60 minut) - 100 zł
- zajęcia indywidualne (4 wejścia) - 320 zł
- karnety można wykorzystać w ciągu 4 tygodni od daty zakupu

zapisy/informacje: nataradza.joga@gmail.com
facebook: https://www.facebook.com/Nataradża-joga-i-masaż-113153530860847

UWAGA!
Fabryka Sztuki i Teatr CHOREA nie prowadzą zapisów, ani nie przyjmują opłat za udział w warsztatach.
Wszelkich informacji dotyczących warsztatów, rezerwacji miejsc oraz sposobu opłaty, udziela prowadząca warsztaty - Maja Caban, pod adresem: nataradza.joga@gmail.com, lub https://www.facebook.com/Nataradża-joga-i-masaż-113153530860847.
Na warsztaty prosimy o założenie wygodnego stroju oraz o przygotowanie maty do ćwiczeń.

Ashtanga Vinyasa Yoga to dynamiczna forma jogi, w której asany poprzeplatane są Vinyasami, czyli harmonijnymi sekwencjami, łączącymi ruch z oddechem. Ruch w rytmie oddechu powoduje wytwarzanie ciepła w ciele ćwiczącego, co sprzyja poceniu się oraz intensywnemu oczyszczaniu organizmu i uwalnianiu nagromadzonych toksyn, zarówno w powierzchniowych warstwach podskórnej tkanki tłuszczowej jak i w głębokich warstwach mięśni i narządów wewnętrznych. Praktykując Ashtangę, oczyszczamy ciało oraz trenujemy wytrzymałość, siłę̨ i koncentrację umysłu. Podczas cyklicznych zajęć w Fabryce Sztuki w Łodzi będziemy uczyć się całej Pierwszej Serii, zwanej Joga Chikitsa.

Maja Caban - tancerka, aktorka, performerka, nauczycielka Ashtanga Jogi. Członkini Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, gdzie poza pracą artystyczną odpowiada także za produkcję spektakli i koncertów, prowadzenie projektów edukacyjnych i społecznych oraz planowanie i pozyskiwanie funduszy. Zajmuje się pracą z ciałem i tańcem od 5 roku życia, począwszy od tańca ludowego w Zespole Pieśni i Tańca Ludowego "Harnam" przez klasykę, po taniec współczesny, kontakt improwizację i tango argentyńskie. Praktykuje Ashtanga Jogę skupiając się na aspekcie terapeutycznym, równomiernym rozwoju ciała, zapobieganiu kontuzjom oraz odnajdywaniu harmonii między ciałem a umysłem. Zajmuje się również hawajskim masażem świątynnym Lomi Lomi Nui. 

 

WAŻNE INFORMACJE:

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem Twórczych Warsztatów w Fabryce Sztuki w Łodzi:
http://www.chorea.com.pl/pl/warsztaty/tworcze-warsztaty-regulamin/

Wszelkie zapytania dotyczące Twórczych Warsztatów w Fabryce Sztuki w Łodzi prosimy kierować na adres: 
warsztaty@fabrykasztuki.org.


* Wakacyjne Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki w Łodzi:

- Odbywają się w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3.
- Jeżeli miejsce ulegnie zmianie, będziemy o tym informować uczestników na bieżąco.
- Fabryka Sztuki zastrzega sobie możliwość zmiany formuły warsztatów ze stacjonarnych na warsztaty online, a także do zmiany terminu lub odwołania wybranych warsztatów, w zależności od stanu sytuacji epidemiologicznej w kraju.


* Udział w warsztatach jest płatny:

- Cennik każdego warsztatu podany jest w zarówno w miesięcznym harmonogramie warsztatów, jak również w opisie każdego wydarzenia.

- Osoby posiadające Kartę Dużej Rodziny oraz Kartę Łodzianina mogą skorzystać ze zniżki w wysokości 5 zł za udział w pojedynczych warsztatach. Powyższej zniżce nie podlegają karnety oraz udział w warsztatach Ashtanga Jogi, prowadzonych przez Maję Caban (Nataradża - joga i masaż).

- Płatność za udział w warsztatach przyjmujemy gotówką, przed rozpoczęciem wydarzenia.

- Płatność za udział w warsztatach można również przelać na konto Fabryki Sztuki w Łodzi: 66 1050 1461 1000 0090 8161 3359. 
- W tytule przelewu należy umieścić tytuł warsztatu, datę warsztatu oraz imię i nazwisko uczestnika / opiekuna. 
- Prosimy o przesłanie potwierdzenia przelewu na adres: warsztaty@fabrykasztuki.org.

- W przypadku rezygnacji z udziału w warsztatach, Fabryka Sztuki nie zwraca przelanej opłaty. 
- Nadawca przelewu będzie mógł wykorzystać opłatę w późniejszym terminie, na poczet udziału w kolejnych Twórczych Warsztatach w Fabryce Sztuki. 


* Na warsztaty konieczna jest rezerwacja miejsc: 

- Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA, od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-18:00: 
- mailowo: warsztaty@fabrykasztuki.org,
- telefonicznie: +48 506 103 207.

- Nie prowadzimy zapisów w weekendy (soboty i niedziele) oraz w dni świąteczne. 

- System rezerwacji miejsc zamykamy o godzinie 18:00, w dniu poprzedzającym wydarzenie, a na wydarzenia sobotnie, niedzielne i poniedziałkowe system rezerwacji miejsc zamykamy w poprzedzający je piątek o godzinie 18:00. 

- W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników: 
- w przypadku warsztatów rodzinnych i warsztatów dla dzieci i młodzieży: imię, nazwisko i wiek dziecka oraz imię i nazwisko dorosłego opiekuna/rodzica,
- w przypadku warsztatów dla dorosłych: imię, nazwisko i wiek uczestnika. 

- Prosimy uczestników o informowanie nas o zmianie lub odwołaniu rezerwacji, najpóźniej do godz. 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie. 
- Nie przyjmujemy zgłoszeń na kolejne wydarzenia, od osób, które nie uprzedzają nas o odwołaniu rezerwacji.

* Twórcze Warsztaty "Ashtanga Joga":

- Fabryka Sztuki i Teatr CHOREA nie prowadzą zapisów, ani nie przyjmują opłat za udział w warsztatach.
- Udział w tych warsztatach jest płatny.
- Zapisy na warsztaty prowadzi Maja Caban / Nataradża - joga i masaż: 
- mailowo: nataradza.joga@gmail.com,
- za pośrednictwem Facebooka: https://www.facebook.com/Nataradża-joga-i-masaż-113153530860847.
- Osoby, które prześlą zgłoszenie udziału w warsztatach (na adres: nataradza.joga@gmail.com, lub https://www.facebook.com/Nataradża-joga-i-masaż-113153530860847) w odpowiedzi otrzymają informacje dotyczące sposobu opłaty oraz uczestnictwa w wydarzeniu.
 

* W związku z zagrożeniem pandemicznym prosimy uczestników wydarzeń o przestrzeganie ważnych zasad:

- Zostańcie w domu jeśli nie czujecie się zdrowo - macie katar, kaszel lub podwyższoną temperaturę.
- Często myjcie i dezynfekujcie ręce.

 

Dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi.  

logo wer horyzont zhaslem pl kolor rgb 

 

Plus

Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy 2022

Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy 2022

19-28.08.2022
Teatr CHOREA

Gorąco zapraszamy na Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy 2022: POCZĄTEK NOWEGO ŚWIATA, tworzony przez Teatr CHOREA. Festiwal odbędzie się w dniach 19-28 sierpnia 2022 roku, w jednym z najważniejszych miejsc na kulturalnej mapie Łodzi - w Fabryce Sztuki.

data: 19-28 sierpnia 2022
miejsce: Teatr CHOREA / Fabryka Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
pełne info: https://www.retroperspektywy.com

 

Temat tegorocznej edycji prowadzi nas do rozważań o zagrożeniach dla naszej planety i gatunku ludzkiego. Problematyka ta coraz wyraźniej zaczyna funkcjonować w powszechnej świadomości. Świadczą o tym szczególnie analizy największych ośrodków badawczych na całym świecie. O zagrażającym nam widmie globalnej katastrofy mówi także sztuka: literatura, sztuki wizualne i performatywne. W obszarze zarówno badań naukowych jak i dokonań artystycznych, równowaga pomiędzy nadzieją na ocalenie, a brakiem nadziei, zdaje się być mocno zachwiana na korzyść tej drugiej. Nowe technologie rozwijające się w zawrotnym tempie, pozwalają na gromadzenie całej wiedzy ludzkości, na natychmiastowy przepływ i przetwarzanie informacji oraz na przewidywanie zbliżających się zagrożeń z dużą dokładnością. W coraz większym stopniu korzystamy z odnawialnych źródeł energii i z elektryczności jako głównego paliwa, które nie wyniszcza środowiska. Rozwój medycyny zmierza do eliminacji wszystkich ludzkich chorób oraz do przedłużania fizycznej i biologicznej egzystencji człowieka. Po raz pierwszy w historii ludzkości to nauka a nie religia obiecuje ludzkości NIEŚMIERTELNOŚĆ! Z drugiej strony możemy zwyczajnie nie zdążyć. Zmiany klimatyczne mogą spowodować głód, niekontrolowane wędrówki ludów oraz wojny o wodę i żywność. Eksploatacja zasobów planety i epidemie nowych chorób zahamują, lub zatrzymają gospodarkę w wielu regionach świata. Sztuczna inteligencja wyposażona we własną, niezależną decyzyjność może realizować własny nieznany dla nas plan.

A może po roku 2020, wykańczającej w każdym aspekcie pandemii i silnych konfliktach wartości okaże się, że ludziom chodzi o coś zupełnie innego? Możliwe, że stary świat odejdzie bezpowrotnie ze wszystkimi swoimi kategoriami i wartościami. Może teatr wnajbliższych latach ma za zadanie nie oglądać się wstecz, z nostalgią lub przekleństwem, lecz otworzyć okno na nowy wspaniały świat, początek nowego prawieku? Co jeśli opowieść o swoich marzeniach jest jedyną nadzieją na odrodzenie? 

Jednak by ruszyć w nieznaną podróż, niezbędne jest podsumowanie dotychczasowych sukcesów i błędów, by budować nową jakoś na doświadczeniu i zdobytej wiedzy. Teatr znowu ma szansę nie tylko na postawienie najważniejszych pytań, ale powinien zobowiązać się do dawania przestrzeni na poszukiwanie odpowiedzi, jeżeli chce zachować prawdziwe relacje z widzem.

Z takimi zadaniami chcemy zwrócić się do zaproszonych na festiwal Retroperspektywy 2022 twórców, dla których ważna jest zarówno przeszłość, to co nas uformowało przez pokolenia, jak i przyszłość, którą będziemy zmuszeni na nowo odkrywać i definiować w drugiej połowie XXI wieku. Jaki widzą początek Nowego Świata? Poza wiodącą tematyką zapraszamy również wydarzenia, które w świecie sztuki teatralnej zostały zauważone przez krytyków i nagradzane na festiwalach na całym świecie.

 

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych. 

 MKiDN kolor

 

Zadanie jest realizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi. 

logo wer horyzont pl kolorrgb

  

Organizator: Teatr CHOREA

teatrCHOREA logooo  

 

Współorganizator: Fabryka Sztuki w Łodzi

 logo FSffss

 

Partner: e-wejściówki.pl

 03 EwejeciEwki LOGO FINAL 13

 

Plus

Premiera spektaklu "RAGNAROK"

Premiera spektaklu "RAGNAROK"

19-23.08.2022
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na premierę spektaklu "RAGNAROK", w reżyserii Adriana Bartczaka, w wykonaniu Teatru CHOREA, podczas otwarcia Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy 2022: POCZĄTEK NOWEGO ŚWIATA. 

data: 19 sierp­nia 2022 / pią­tek
data: 23 sierp­nia 2022 / wto­rek
go­dzi­na: 19:00
miej­sce: Sce­na Art_In­ku­ba­to­ra w Fa­bry­ce Sztu­ki w Ło­dzi, ul. Ty­mie­niec­kie­go 3
wstęp: bez­płat­ny, ko­niecz­na wcze­śniej­sza re­zer­wa­cja miejsc
re­zer­wa­cja miejsc: od 19 lip­ca 2022 / przez in­ter­ne­to­wy FOR­MU­LARZ RE­ZER­WA­CYJ­NY / te­le­fo­nicz­nie: +48 506 103 207, od po­nie­dział­ku do piąt­ku, w go­dzi­nach 10:00-16:00

Spek­takl w dniu 19 sierp­nia tłu­ma­czo­ny bę­dzie na Pol­ski Ję­zyk Mi­go­wy (PJM)
Po wy­da­rze­niu w dniu 19 sierp­nia za­pra­sza­my na roz­mo­wę z twór­ca­mi
Roz­mo­wę po­pro­wa­dzi Sta­ni­sław Go­dlew­ski
Roz­mo­wa pro­wa­dzo­na bę­dzie w ję­zy­ku pol­skim

 

"RAGNAROK"

Ragnarok w nordyckiej motologii oznacza „zmierzch bogów”, albo po prostu koniec starego świata i początek nowego. Jednak tytuł naszego spektaklu jest jedynym odniesieniem, które bezpośrednio łączy go z mitologią. Poczuliśmy, że to może podsunie widzom kolejną warstwę interpretacyjną, a jednocześnie spodobał nam się fakt, że ten termin jest tak dosadny w swoim znaczeniu.

Spektakl opowiada o nowym świecie. I tutaj chcieliśmy zagłębić się w problematykę człowieczeństwa. Problematykę relacji międzyludzkich, połączenia i kontaktu ze samym sobą oraz obrazu społeczeństwa, ale bez określonych ról czy hierarchii. 

Pracujemy z koncepcją liminalności, koncentrującej się na byciu w miejscu „pomiędzy”, które stanowi kluczowy moment w centralnej fazie obrzędu przejścia.To miejsce, w którym już nie jesteśmy dawnymi sobą, ale jeszcze nie staliśmy się niczym nowym. To ambiwalentne, niejednoznaczne miejsce przejścia. Chcieliśmy, żeby cały spektakl był takim miejscem.Rodzajem zaburzonej, zakłóconej, wykrzywionej, niepokojącej sytuacji, niepodlegającej jakiemukolwiek porządkowi, z rodzajem niejasnego napięcia i poczucia niewygody.

Każda z aktorek i każdy z aktorów ma swoją własną historię i wybiera swoją własną ścieżkę, którą podąża przez cały spektakl. Czasami ścieżki się przecinają, wydarzają się pewne relacje. Chcieliśmy podkreślić ten dziwny rodzaj samotności, osobności, obecnej nawet jeśli dochodzi do spotkań i powiązań, połączeń. Chodzi bardziej o odnalezienie tego specyficznego performatywnego stanu, w którym potrafimy uważnie wsłuchać się w samych siebie - i dzięki temu czułemu i czujnemu słuchaniu - możemy prawdziwie usłyszeć innych.

Pro­duk­cja: Fa­bry­ka Sztu­ki w Ło­dzi
Twór­cy: Te­atr CHO­REA, Nor­we­ski Na­ro­do­wy Te­atr Tań­ca Współ­cze­sne­go - Car­te Blan­che
Re­ży­se­ria i cho­re­ogra­fia: Ad­rian Bart­czak
Mu­zy­ka: To­masz Krzy­ża­now­ski
Ko­stiu­my i sce­no­gra­fia: Mar­ta Góźdź - El Bruz­da
Asy­stent re­ży­se­ra, współ­pra­ca dra­ma­tur­gicz­na: Wik­tor Mo­ra­czew­ski
Kon­sul­ta­cje cho­re­ogra­ficz­ne: An­na­bel­le Bon­néry
Ob­sa­da: Ja­nusz Adam Bie­drzyc­ki, Maja Ca­ban, Jo­an­na Chmie­lec­ka, Mi­chał Jóź­wik, Mał­go­rza­ta Lip­czyń­ska, Anna Ma­szew­ska, To­masz Ro­do­wicz
Świa­tło: To­masz Kru­kow­ski
Dźwięk: Mar­cin Do­bi­jań­ski / Karol Skrzypiec
Pla­kat: Fi­lip Ap­pel
Kie­row­nicz­ka pro­duk­cji: Ola Shaya
Pre­mie­ra: 19 sierp­nia 2022, Mię­dzy­na­ro­do­wy Fe­sti­wal Te­atral­ny Re­tro­per­spek­ty­wy
Czas trwa­nia: 80 mi­nut (bez przerw)
Wiek wi­dzów: 16+

 

Ad­rian Bart­czak - uro­dzo­ny w 1988. Tan­cerz, cho­re­ograf, fa­scy­nat ru­chu. Jego edu­ka­cja po­cho­dzi z wie­lu róż­no­rod­nych warsz­ta­tów i co­achin­gów. Uczył się u ta­kich osób jak: Krzysz­tof Sko­li­mow­ski, Ray Chung, Jo­zef Fru­cek oraz wie­lu in­nych. Od 2008 do 2016 pra­co­wał jako fre­elan­cer w Pol­sce i za gra­ni­cą. Pod­czas tego okre­su miał moż­li­wość współ­pra­cy mię­dzy in­ny­mi z: Mi­cha­łem Ra­taj­skim, To­ma­szem Ro­do­wi­czem, Ro­ber­tem M.Hay­de­nem, Sa­rah Shel­ton Mann, Ro­san­ną Gam­son, Ro­ber­to Oli­va­nem, Jac­kiem Owczar­kiem. Od 2011 do 2016 współ­two­rzył te­atr tań­ca współ­cze­sne­go KIJO w Ło­dzi. Współ­pra­co­wał rów­nież z Te­atrem CHO­REA. Od sierp­nia 2016 roku jest tan­ce­rzem Na­ro­do­we­go Te­atru Tań­ca Nor­we­gii „Car­te Blan­che”. 

Mar­ta Gó­źdź  - El Bruz­da - jest z wy­kształ­ce­nia fi­lo­zof­ką i pro­jek­tant­ką odzie­ży. Lau­re­at­ka Off Fa­shion w Kiel­cach, Pierw­szej Na­gro­dy na fe­sti­wa­lu sce­no­gra­fów i ko­stiu­mo­gra­fów Vi­zu­art 2013 w Rze­szo­wie, Kla­sy­ki Ży­wej oraz Ga­ze­ty Wy­bor­czej. Obec­nie pra­cu­je w Pol­sce i Niem­czech. 

To­masz Krzy­ża­now­ski - jest kom­po­zy­to­rem, aran­że­rem, mu­zy­kiem i wo­ka­li­stą. Au­tor mu­zy­ki do kil­ku­dzie­sie­̨ciu spek­ta­kli te­atral­nych, kon­cer­tów, a tak­że fil­mów i in­nych pro­jek­tów ar­ty­stycz­nych. Od 15 lat kie­row­nik mu­zycz­ny łódz­kie­go Te­atru CHO­REA, a tak­że Chó­ru Te­atru CHO­REA. Spek­ta­kle z jego mu­zy­ką były kil­ka­krot­nie na­gra­dza­ne, m.in. w kon­kur­sie Kla­sy­ka Ży­wa czy The Best OFF. Obec­nie pra­cu­je w Pol­sce i w Niem­czech.  

Te­atr CHO­REA - to ze­spół lu­dzi, pręż­na i nie­po­li­czal­na gru­pa ar­ty­stów, per­for­me­rów, mu­zy­ków, tan­ce­rzy, ak­to­rów, prak­ty­ków i teo­re­ty­ków te­atru, two­rzą­cych in­ter­dy­scy­pli­nar­ne pro­jek­ty ar­ty­stycz­ne, edu­ka­cyj­ne i spo­łecz­ne: spek­ta­kle, kon­cer­ty, warsz­ta­ty i per­for­men­sy. Gru­pa po­słu­gu­je się in­no­wa­cyj­ny­mi, au­tor­ski­mi me­to­da­mi pra­cy, wy­cho­dząc poza ma­in­stre­am kul­tu­ral­ny. Swo­je dzia­ła­nia kie­ru­je do do­ro­słych, mło­dzie­ży i dzie­ci, w tym dla tych sta­le od­wie­dza­ją­cych te­atr, tych z utrud­nio­nym do­stę­pem do sztu­ki oraz tych po­szu­ku­ją­cych al­ter­na­tyw­nych dzia­łań w kul­tu­rze. W swo­jej pra­cy sta­wia­ją na ze­spo­ło­wość, dzia­ła­nia w part­ner­stwie, dy­na­mi­kę gru­py, bu­do­wa­nie re­la­cji, świa­do­mość cia­ła i gło­su, mu­zy­kal­ność oraz od­kry­wa­nie twór­czych po­ten­cja­łów. Ze­spół wy­two­rzył wła­sną tech­ni­kę tre­nin­gu, po­le­ga­ją­cą na pra­cy z cia­łem, gło­sem i ryt­mem, pra­cy z part­ne­rem i pra­cy w gru­pie. Istot­na w me­to­dzie CHO­REI jest ze­spo­ło­wość, umie­jęt­ność la­bo­ra­to­ryj­nej, wspól­nej pra­cy, a jed­no­cze­śnie tro­ska o to, by cia­ło zbio­ro­we nie wy­klu­wa­ło się kosz­tem in­dy­wi­du­al­no­ści każ­de­go z jego człon­ków. Ce­lem me­to­dy jest ba­da­nie ma­te­rii ru­chu, dźwię­ku i sło­wa, po­łą­czo­nych w in­te­gral­ną ca­łość, po­przez ze­rwa­nie ze spo­so­ba­mi ich wza­jem­nej ilu­stra­tyw­no­ści. Roz­bu­dze­nie ca­łe­go cia­ła i in­ten­syw­ny tre­ning two­rzą obec­ność sce­nicz­ną, któ­ra na nowo in­te­gru­je wszyst­kie te ele­men­ty.
CHO­REA współ­pra­cu­je z wie­lo­ma gru­pa­mi i ar­ty­sta­mi z Pol­ski i ze świa­ta. Te­atr zre­ali­zo­wał kil­ka­dzie­siąt spek­ta­kli i kon­cer­tów, m.in. z bry­tyj­ską gru­pą Ear­th­fall, ame­ry­kań­skim cho­re­ogra­fem Ro­ber­tem M.Hay­de­nem, ja­poń­skim mi­strzem tań­ca Bu­toh Ka­nem Kat­su­rą, ame­ry­kań­ską cho­re­ograf­ką Ro­san­ną Gam­son, izra­el­ską re­ży­ser­ką Ru­thie Oster­man, nor­we­ską ak­tor­ką Juni Dahr, gru­pą neT­The­atre z Lu­bli­na, Te­atrem Kana ze Szcze­ci­na, Te­atrem Bra­ma z Go­le­nio­wa, wro­cław­skim ze­spo­łem mu­zycz­nym Kor­mo­ra­ny, Te­atrem Tań­ca KIJO, Te­atrem Fi­gur z Kra­ko­wa, Aka­de­mią Te­atral­ną w War­sza­wie, re­ży­se­ra­mi: Wal­de­ma­rem Raź­nia­kiem, Kon­ra­dem Dwo­ra­kow­skim i Łu­ka­szem Ko­sem. CHO­REA pra­cu­je z wie­lo­ma in­dy­wi­du­al­ny­mi, do­świad­czo­ny­mi i uzna­ny­mi ar­ty­sta­mi, jak rów­nież z ama­to­ra­mi, stu­den­ta­mi, wo­lon­ta­riu­sza­mi, ludź­mi peł­ny­mi cie­ka­wo­ści świa­ta, po­szu­ku­ją­cy­mi i ak­tyw­ny­mi. Pod skrzy­dła­mi Te­atru dzia­ła Chór Te­atru CHO­REA, Mło­dzie­żo­wa i Se­nio­ral­na Gru­pa Te­atral­na pod kie­row­nic­twem Ada­ma Bie­drzyc­kie­go oraz Dzie­cię­ca Gru­pa Te­atral­na pod kie­row­nic­twem Jo­an­ny Fi­lar­skiej. Ze­spół re­gu­lar­nie pro­wa­dzi cy­kle warsz­ta­tów te­atral­nych i mu­zycz­nych, w Pol­sce i na ca­łym świe­cie. Od 2010 roku CHO­REA or­ga­ni­zu­je Mię­dzy­na­ro­do­wy Fe­sti­wal Te­atral­ny Re­tro­per­spek­ty­wy, w 2015 i 2017 roku mia­ły rów­nież miej­sce dwie ogól­no­pol­skie edy­cje Fe­sti­wa­lu Per­spek­ty­wy. W 2015 roku Te­atr wy­dał pły­tę "Lu­la­baj­ki" z mu­zy­ką dla ma­łych i du­żych. W 2016 roku we współ­pra­cy z Pań­stwo­wą Wyż­szą Szko­łą Fil­mo­wą, Te­le­wi­zyj­ną i Te­atral­ną im. Le­ona Schil­le­ra w Ło­dzi oraz In­sty­tu­tem Mu­zy­ki i Tań­ca w War­sza­wie, CHO­REA stwo­rzy­ła pod­ręcz­nik "Tre­ning fi­zycz­ny ak­to­ra. Od dzia­łań in­dy­wi­du­al­nych do ze­spo­łu". W 2020 roku od­by­ła się in­ter­ne­to­wa pre­mie­ra pły­ty "Gil­ga­mesz" Te­atru CHO­REA, z mu­zy­ką To­ma­sza Krzy­ża­now­skie­go.

Te­atr Car­te Blan­che - The Nor­we­gian Na­tio­nal Com­pa­ny of Con­tem­po­ra­ry Dan­ce - po­wstał w 1989 roku w Ber­gen, mie­ście na za­chod­nim wy­brze­żu Nor­we­gii. Te­atr ma tam swo­ją sie­dzi­bę, ale re­ali­zo­wa­ne wy­da­rze­nia od­by­wa­ją za­rów­no w in­nych re­gio­nach Nor­we­gii, jak i za gra­ni­cą. Car­te Blan­che jest or­ga­ni­za­cją pu­blicz­ną, fi­nan­so­wa­ną przez Mi­ni­ster­stwo Kul­tu­ry, Radę Hrab­stwa Ve­stland i mia­sto Ber­gen. Jego ak­tu­al­ną dy­rek­tor­ką ar­ty­stycz­ną jest An­na­bel­le Bon­néry. Jako na­ro­do­wa in­sty­tu­cja, Car­te Blan­che zaj­mu­je się tań­cem współ­cze­snym, pro­du­ku­je i pre­zen­tu­je spek­ta­kle stwo­rzo­ne przez uzna­nych i wscho­dzą­cych cho­re­ogra­fów tań­ca z Nor­we­gii i za­gra­ni­cy. Jest też od­po­wie­dzial­ny za po­pu­la­ry­zo­wa­nie tań­ca współ­cze­sne­go wśród róż­no­rod­nej pu­blicz­no­ści. Car­te Blan­che sta­le wspie­ra roz­wój ar­ty­stów. W ten spo­sób two­rzy eks­cy­tu­ją­cy i wy­jąt­ko­wy re­per­tu­ar, dzię­ki któ­re­mu re­ali­zu­je cel or­ga­ni­za­cji - dą­że­nie do by­cia pre­kur­so­rem in­no­wa­cji, pre­zen­ta­cji i roz­wo­ju tań­ca współ­cze­sne­go, za­rów­no w Nor­we­gii, jak i za gra­ni­cą. Po­przez sta­łą współ­pra­cę oraz obec­ność na are­nie mię­dzy­na­ro­do­wej przy­czy­nia się do po­głę­bia­nia wie­dzy o nor­we­skim tań­cu współ­cze­snym.

 

Spek­takl zre­ali­zo­wa­ny w ra­mach za­da­nia "ACT IN_OUT", re­ali­zo­wa­ne­go przez Fa­bry­kę Sztu­ki w Ło­dzi, we współ­pra­cy z Te­atrem CHO­REA z Ło­dzi i Te­atrem Car­te Blan­che z Ber­gen, dzię­ki gran­to­wi z Fun­du­szy Nor­we­skich i EOG. Wspól­nie dzia­ła­my na rzecz Eu­ro­py zie­lo­nej, kon­ku­ren­cyj­nej i sprzy­ja­ją­cej in­te­gra­cji spo­łecz­nej.

Do­fi­nan­so­wa­no ze środ­ków Mi­ni­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Na­ro­do­we­go.

Za­da­nie jest współ­fi­nan­so­wa­ne z do­ta­cji Urzę­du Mia­sta Ło­dzi.

 

 actinout cover photo po polsku

Plus

Spotkanie "Włącz się!"

Spotkanie "Włącz się!"

27.08.2022
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na VI spotkanie "WŁĄCZ SIĘ!" - sieciowanie artystów teatru niezależnego, które odbędzie się w ramach projektu Fabryki Sztuki "Przestrzenie Sztuki Łódź - Teatr", podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy 2022, tworzonego przez Teatr CHOREA.

IV Spotkanie „Włącz się! - sieciowanie teatrów niezależnych” 

tytuł: “Niezależny Teatr Nowego Świata” 
prowadzący: Dariusz Kosiński, Jacek Głomb 
data: 27 sierpnia 2022 / sobota 
godzina: 11:00-14:00 
miejsce: Sala C_101, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3 
wstęp: wolny, bezpłatny 
czas trwania: 180 minut 
wiek uczestników: bez ograniczeń wiekowych 
spotkanie prowadzone będzie w języku polskim 

Kolejne spotkanie „WŁĄCZ SIĘ!” odbędzie się pod hasłem: „Niezależny teatr nowego świata”. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele teatrów i grup niezależnych z regionu łódzkiego oraz Polski. Specjalnymi gośćmi spotkania będą prof. Dariusz Kosiński oraz Jacek Głomb, z którymi porozmawiamy o sile i potencjale teatru niezależnego, odnosząc się do książki „Życie niedokończone”, poświęconej życiu i twórczości Lecha Raczaka. Spotkanie adresowane jest dla twórców teatru zgromadzonych wokół "WŁĄCZ SIĘ!", chcących rozwijać własne inicjatywy i poszukujących nowych inspiracji. 

Głównym punktem spotkania będzie rozmowa z prof. Dariuszem Kosińskim i Jackiem Głombem, wokół książki “Życie niedokończone”. Rozmawiając o doświadczeniu, odwadze i wielkiej mądrości z jaką Lech Raczak tworzył swój teatr przed laty, postaramy się odnaleźć w jego historii inspiracje do stawiania ważnych pytań za pośrednictwem teatru oraz budowania nowej, silnej wspólnoty teatralnej dzisiaj. Tematem spotkania będzie “Niezależny teatr nowego świata”, jako wyzwanie z którym przyjdzie zmierzyć się obecnie twórcom teatru zaangażowanego. Podczas dyskusji skupimy się na bieżących wyzwaniach związanych z tworzeniem i budowaniem społeczności teatralnej. Liczymy, że najbliższe spotkanie jest szansą podzielenia się swoimi doświadczeniami i będzie stanowić inspirację dla twórców zgromadzonych wokół “WŁĄCZ SIĘ!”. 

“WŁĄCZ SIĘ!” jest inicjatywą powstałą w ramach projektu Przestrzenie Sztuki Łódź - Teatr,, którego operatorem jest Fabryka Sztuki w Łodzi, której partneruje Teatr CHOREA. "WŁĄCZ SIĘ!" - ma za zadanie sieciowanie artystów teatru niezależnego w regionie łódzkim, ich edukację oraz wzmacnianie, poprzez proponowane warsztaty i wspólne inicjatywy. Do tej pory udało się nam zorganizować trzy spotkania teatrów niezależnych, dwa o charakterze ogólnopolskim oraz jedno regionalne. Oprócz tego, stale zbieramy bazę kontaktów artystów niezależnych w regionie oraz utworzyliśmy grupę, która usprawnia wymianę informacji między artystami. 

Cykliczne spotkania mają za zadanie ułatwić nawiązywanie kontaktów pomiędzy artystami, umożliwiają wymianę doświadczeń i zasobów. “WŁĄCZ SIĘ!” stara się odpowiadać na potrzeby środowiska artystów teatru niezależnego, dając platformę do ich sieciowania. Ma za zadanie podtrzymywać i wdrażać nowe inicjatywy i działania, na rzecz rozwoju środowiska teatrów niezależnych. Czuwa nad przepływem informacji o wydarzeniach w regionie, organizuje tematyczne panele dyskusyjne oraz oferuje merytoryczne warsztaty dla grup teatralnych, z zakresu praktyki oraz organizacji. 

Dariusz Kosiński - profesor w Katedrze Performatyki Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Zajmował się historią i teorią sztuki aktorskiej XIX wieku. Zajmował się badaniami nad swoistością polskiej tradycji teatralnej i performatywnej, czego efektem są książki: „Polski teatr przemiany” (Wrocław 2007) oraz autorska synteza dziejów polskich przedstawień „Teatra polskie. Historie” (Warszawa 2010; nagroda Znaku Hestii im. Ks. Prof. J.Tischnera 2011; Nagroda Naukowa im. J.Giedroycia, 2012; książka ukazała się w przekładach na niemiecki, chiński i rosyjski). Obecnie rozwija te badania w kierunku analiz współczesnych przedstawień i dramatów społecznych, m.in. związanych z katastrofa smoleńską (“Teatra polskie. Rok katastrofy”; Warszawa 2012). Swoistym podsumowaniem jego sposobu rozumienia i uprawiania performatyki jest książka „Performatyka. W(y)prowadzenia” (Kraków 2016). Odrębny przedmiot jego zainteresowań zajmuje twórczość i idee Jerzego Grotowskiego. W latach 2010-2013 był dyrektorem programowym Instytutu im. J. Grotowskiego we Wrocławiu. Należał do zespołu redakcyjnego „Tekstów zebranych” Jerzego Grotowskiego (Warszawa 2012). Jest autorem popularnej biografii artysty „Grotowski. Przewodnik” (Wrocław 2009), wydał też dwie monografie poświęcone jego wczesnym przedstawieniom: „Grotowski. Profanacje” (Wrocław 2015) i „Farsy-misteria” (Wrocław 2018). Zajmuje się także interpretacją dramatu (m.in. książka „Sceny z życia dramatu”, Kraków 2004). Wspólnie z Ireneuszem Guszpitem przygotował edycje pism teatralnych Juliusza Osterwy („Przez teatr - poza teatr”, Kraków 2004; „Antygona, Hamlet, Tobiasz…”, Kraków 2007). W 2014 zastępca dyrektora Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Od 2014 wraz z Wojciechem Dudzikiem jest redaktorem naczelnym internetowej Encyklopedii Teatru Polskiego. Należy do redakcji pisma „Polish Theatre Journal”; od 2016 jest redaktorem naczelnym pisma „Performer” (założonego z jego inicjatywy w 2011). Od jesieni 2016 współpracuje jako krytyk teatralny i publicysta z „Tygodnikiem Powszechnym”. 

Jacek Głomb - reżyser teatralny i filmowy, od 1994 r. dyrektor Teatru Modrzejewskiej w Legnicy. Jako artysta odwołuje się do tradycji polskich scen alternatywnych lat 70., za najważniejsze uznając mówienie do współczesnych ludzi o współczesnych problemach. Jego teatr jest niepokorny, zaangażowany politycznie i społecznie, często realizowany w obiektach niekonwencjonalnych, zdegradowanych fizycznie i kulturowo. Wiceprezes zarządu Związku Pracodawców – Unia Polskich Teatrów. Działacz społeczny, zajmuje się aktywizacją i wspieraniem społeczności lokalnych. Założyciel Fundacji „Naprawiacze Świata”. Za swoją działalność, m.in. na rzecz mniejszości narodowych, otrzymał Europejską Nagrodę Obywatelską. Jako reżyser był wielokrotnie doceniany. Laureat Nagrody im. Konrada Swinarskiego za reżyserię „Ballady o Zakaczawiu”. Cztery z jego przedstawień zostały przeniesione do telewizji, dla której zrealizował też widowisko muzyczne Kwiaty polskie. W 2008 roku nakręcił film fabularny „Operacja Dunaj”, którego światowa premiera odbyła się na festiwalu w Karlowych Warach. Autor biograficznej książki o Janie Bielatowiczu - emigracyjnym pisarzu pochodzącym z Tarnowa - „Zielony Jasiek”. Razem z Krzysztofem Kopką i Maciejem Kowalewskim napisał „Balladę o Zakaczawiu” - jednej z dzielnic Legnicy. W styczniu tego roku została wydana książka, „Życie niedokończone” z Lechem Raczakiem rozmawiał Jacek Głomb. 


WAŻNE INFORMACJE: 

Włącz się! do Off-bazy regionu łódzkiego: https://bit.ly/38WuqRf 

Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.gle/e7Me8jXqf6cssA9j9  

Więcej informacji o projekcie: https://bit.ly/3mnjyiu 

Zapisy na IV spotkanie “WŁĄCZ SIĘ!” przyjmujemy od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-18:00: 
- mailowo: przestrzeniesztuki.lodz.teatr@gmail.com
- telefonicznie: +48 506 103 207 
- Nie prowadzimy zapisów w weekendy (soboty i niedziele) oraz w dni świąteczne.

 

 

Organizator: Fabryka Sztuki w Łodzi

Współorganizatorzy: Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Urząd Miasta Łodzi

Partner: Teatr CHOREA

 

Projekt "Przestrzenie Sztuki" jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. 

Projekt "Przestrzenie Sztuki" dofinansowano ze środków budżetu państwa.

Projekt "Przestrzenie Sztuki" dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi.

 

PS belka 22 

 logo wer horyzont zhaslem pl kolor rgb

 

Plus

Premiera książki "Rodowicz-Teatr-Droga"

Premiera książki "Rodowicz-Teatr-Droga"

27.08.2022
Teatr CHOREA

Zapraszamy na pre­mie­rę książ­ki „Ro­do­wicz-Te­atr-Dro­ga” Wy­daw­nic­twa Ży­wo­sło­wie oraz spo­tka­nie au­tor­skie z Da­riu­szem Ko­siń­skim i To­ma­szem Ro­do­wi­czem. Wydarzenie obywa się w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy 2022: POCZĄTEK NOWEGO ŚWIATA.

data: 27 sierp­nia 2022 (so­bo­ta)
go­dzi­na: 16:30
miej­sce: Szkla­ny hol, Art_In­ku­ba­tor w Fa­bry­ce Sztu­ki w Ło­dzi, ul. Ty­mie­niec­kie­go 3
wstęp: wol­ny, bez­płat­ny
czas trwa­nia: 90 mi­nut
wiek uczest­ni­ków: bez ogra­ni­czeń wie­ko­wych
po­tka­nie pro­wa­dzo­ne bę­dzie w ję­zy­ku pol­skim 

 

Książ­ka Ro­do­wicz-Te­atr-Dro­ga”, to za­pis kil­ku­go­dzin­nych roz­mów Da­riu­sza Ko­siń­skie­go z To­ma­szem Ro­do­wi­czem, o jego ży­ciu,  przede wszyst­kim, choć nie tyl­ko, te­atral­nym. Do roz­mów do­łą­czo­ne zo­sta­ły tak­że tek­sty pu­bli­ko­wa­ne już wcze­śniej (wy­wia­dy i fe­lie­to­ny) oraz kil­ka nig­dy nie­pu­bli­ko­wa­nych za­pi­sków Ro­do­wi­cza. W efek­cie po­wsta­ła wie­lo­wy­mia­ro­wa książ­ka, bę­dą­ca czymś dużo wię­cej niż tyl­ko bio­gra­fią. To ar­cy­cie­ka­wa po­dróż przez kil­ka de­kad kul­tu­ry te­atral­nej, któ­rej oś sta­no­wi hi­sto­ria ro­dzin­na i za­wo­do­wa Ro­do­wi­cza.

To­masz Ro­do­wicz - dy­rek­tor ar­ty­stycz­ny Te­atru CHO­REA. Ak­tor, re­ży­ser, mu­zyk, pe­da­gog, swe­go cza­su hi­sto­ryk fi­lo­zo­fii i psz­cze­larz. Ab­sol­went Wy­dzia­łu Hi­sto­rii Fi­lo­zo­fii na Aka­de­mii Teo­lo­gii Ka­to­lic­kiej w War­sza­wie. Współ­pra­co­wał z Je­rzym Gro­tow­skim w la­tach 1974-1979. Współ­twór­ca Ośrod­ka Prak­tyk Te­atral­nych „Gar­dzie­ni­ce”, jego czo­ło­wy ak­tor oraz li­der pro­gra­mu dy­dak­tycz­ne­go w la­tach 1977-2003. Współ­za­ło­ży­ciel Sto­wa­rzy­sze­nia Te­atral­ne­go CHO­REA i jego li­der od 2004 roku. Dy­rek­tor ar­ty­stycz­ny Fa­bry­ki Sztu­ki w Ło­dzi w la­tach 2007-2022. Dy­rek­tor ar­ty­stycz­ny Mię­dzy­na­ro­do­we­go Fe­sti­wa­lu Te­atral­ne­go Re­tro­per­spek­ty­wy i Ogól­no­pol­skie­go Fe­sti­wa­lu Te­atral­ne­go Per­spek­ty­wy. Wy­kła­dow­ca na Uni­wer­sy­te­cie Łódz­kim, Aka­de­mii Te­atral­nej w Kra­ko­wie (fi­lia w By­to­miu) i Pań­stwo­wej Wyż­szej Szko­le Fil­mo­wej, Te­le­wi­zyj­nej i Te­atral­nej im. L.Schil­le­ra w Ło­dzi. Li­der licz­nych pro­jek­tów dy­dak­tycz­nych i ar­ty­stycz­no-edu­ka­cyj­nych dla ak­to­rów, in­struk­to­rów te­atral­nych i ani­ma­to­rów kul­tu­ry na ca­łym świe­cie. W 2014 roku od­zna­czo­ny me­da­lem "Za­słu­żo­ny Kul­tu­rze Glo­ria Ar­tis", nada­wa­nym przez Mi­ni­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Na­ro­do­we­go. Lau­re­at na­gro­dy "O! 2017" w ka­te­go­rii Te­atr, przy­zna­wa­ną przez O.pl Pol­ski Por­tal Kul­tu­ry. W 2018 roku zo­stał lau­re­atem na­gro­dy Pre­zy­den­ta Mia­sta Ło­dzi za osią­gnię­cia w dzie­dzi­nie twór­czo­ści ar­ty­stycz­nej, upo­wszech­nia­nia i ochro­ny kul­tu­ry. W 2019 roku otrzy­mał pre­sti­żo­wą na­gro­dę im. Zyg­mun­ta Hüb­ne­ra "CZŁO­WIEK TE­ATRU" usta­no­wio­ną przez Fun­da­cję Te­atru My­śli Oby­wa­tel­skiej im. Zyg­mun­ta Hüb­ne­ra, tym sa­mym do­łą­czył do świet­ne­go gro­na lau­re­atów tego wy­róż­nie­nia: Anny Au­gu­sty­no­wicz, Jana En­gler­ta, Je­rze­go Tre­li, Pio­tra Cie­pla­ka i Jac­ka Głom­ba.

Da­riusz Ko­siń­ski - pro­fe­sor w Ka­te­drze Per­for­ma­ty­ki Wy­dzia­łu Po­lo­ni­sty­ki Uni­wer­sy­te­tu Ja­giel­loń­skie­go w Kra­ko­wie. Zaj­mo­wał się hi­sto­rią i teo­rią sztu­ki ak­tor­skiej XIX wie­ku. Zaj­mo­wał się ba­da­nia­mi nad swo­isto­ścią pol­skiej tra­dy­cji te­atral­nej i per­for­ma­tyw­nej, cze­go efek­tem są książ­ki: „Pol­ski te­atr prze­mia­ny” (Wro­cław 2007) oraz au­tor­ska syn­te­za dzie­jów pol­skich przed­sta­wień „Te­atra pol­skie. Hi­sto­rie” (War­sza­wa 2010; na­gro­da Zna­ku He­stii im. Ks. Prof. J.Ti­sch­ne­ra 2011; Na­gro­da Na­uko­wa im. J.Gie­droy­cia, 2012; książ­ka uka­za­ła się w prze­kła­dach na nie­miec­ki, chiń­ski i ro­syj­ski). Obec­nie roz­wi­ja te ba­da­nia w kie­run­ku ana­liz współ­cze­snych przed­sta­wień i dra­ma­tów spo­łecz­nych, m.in. zwią­za­nych z ka­ta­stro­fa smo­leń­ską (“Te­atra pol­skie. Rok ka­ta­stro­fy”; War­sza­wa 2012). Swo­istym pod­su­mo­wa­niem jego spo­so­bu ro­zu­mie­nia i upra­wia­nia per­for­ma­ty­ki jest książ­ka „Per­for­ma­ty­ka. W(y)pro­wa­dze­nia” (Kra­ków 2016). Od­ręb­ny przed­miot jego za­in­te­re­so­wań zaj­mu­je twór­czość i idee Je­rze­go Gro­tow­skie­go. W la­tach 2010-2013 był dy­rek­to­rem pro­gra­mo­wym In­sty­tu­tu im. J. Gro­tow­skie­go we Wro­cła­wiu. Na­le­żał do ze­spo­łu re­dak­cyj­ne­go „Tek­stów ze­bra­nych” Je­rze­go Gro­tow­skie­go (War­sza­wa 2012). Jest au­to­rem po­pu­lar­nej bio­gra­fii ar­ty­sty „Gro­tow­ski. Prze­wod­nik” (Wro­cław 2009), wy­dał też dwie mo­no­gra­fie po­świę­co­ne jego wcze­snym przed­sta­wie­niom: „Gro­tow­ski. Pro­fa­na­cje” (Wro­cław 2015) i „Far­sy-mi­ste­ria” (Wro­cław 2018). Zaj­mu­je się tak­że in­ter­pre­ta­cją dra­ma­tu (m.in. książ­ka „Sce­ny z ży­cia dra­ma­tu”, Kra­ków 2004). Wspól­nie z Ire­ne­uszem Gusz­pi­tem przy­go­to­wał edy­cje pism te­atral­nych Ju­liu­sza Oster­wy („Przez te­atr - poza te­atr”, Kra­ków 2004; „An­ty­go­na, Ham­let, To­biasz…”, Kra­ków 2007). W 2014 za­stęp­ca dy­rek­to­ra In­sty­tu­tu Te­atral­ne­go im. Zbi­gnie­wa Ra­szew­skie­go w War­sza­wie. Od 2014 wraz z Woj­cie­chem Du­dzi­kiem jest re­dak­to­rem na­czel­nym in­ter­ne­to­wej En­cy­klo­pe­dii Te­atru Pol­skie­go. Na­le­ży do re­dak­cji pi­sma „Po­lish The­atre Jo­ur­nal”; od 2016 jest re­dak­to­rem na­czel­nym pi­sma „Per­for­mer” (za­ło­żo­ne­go z jego ini­cja­ty­wy w 2011). Od je­sie­ni 2016 współ­pra­cu­je jako kry­tyk te­atral­ny i pu­bli­cy­sta z „Ty­go­dni­kiem Po­wszech­nym”. 

Wy­daw­nic­two Ży­wo­sło­wie - po­wsta­ło z ini­cja­ty­wy Da­riu­sza Ko­siń­skie­go i Ka­ta­rzy­ny Woź­niak, jako roz­wi­nię­cie i po­sze­rze­nie dzia­łal­no­ści pra­cow­ni prze­kła­du „Ży­wo­sło­wie”, za­ło­żo­nej dwa­na­ście lat temu przez Ka­ta­rzy­nę Woź­niak. To ini­cja­ty­wa, któ­rej za­sad­ni­czym ce­lem jest wpro­wa­dze­nie na ry­nek róż­ne­go ro­dza­ju ksią­żek, któ­re przy­czy­nią się do po­sze­rze­nia wie­dzy o te­atrze i in­nych sztu­kach przed­sta­wie­nio­wych, po­głę­bie­nia świa­do­mo­ści ich spo­łecz­nej roli oraz oży­wie­nia dys­ku­sji nad per­for­ma­tyw­ny­mi aspek­ta­mi kul­tu­ry, ży­cia spo­łecz­ne­go i in­dy­wi­du­al­ne­go. Wy­cho­dząc od spe­cy­ficz­nie ro­dzi­me­go spo­so­bu ro­zu­mie­nia i prak­ty­ko­wa­nia tego, co zwy­kło na­zy­wać się „te­atrem”, wy­daw­nic­two chce uczy­nić sze­ro­ko ro­zu­mia­ne przed­sta­wie­nia przed­mio­tem re­flek­sji hu­ma­ni­stycz­nej, po­dej­mu­ją­cej naj­waż­niej­sze wy­zwa­nia współ­cze­sno­ści.

Więcej informacji: https://www.zy­wo­slo­wie.pl

 

Plus

Premiera spektaklu "Złota nić"

Premiera spektaklu "Złota nić"

27.08.2022
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na premierę spektaklu "Złota nić", w reżyserii kolektywu twórczego: Mag­da­le­ny Pasz­kie­wicz, Ja­nusza Adama Bie­drzyc­kiego, Wik­tora Mo­ra­czew­skiego, w wykonaniu Grupy Młodzieżowej i Senioralnej z Teatru CHOREA, w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy 2022: POCZĄTEK NOWEGO ŚWIATA. 

data: 27 sierp­nia 2022 (so­bo­ta)
go­dzi­na: 18:00
miej­sce: Sala A_22, Art_In­ku­ba­tor w Fa­bry­ce Sztu­ki w Ło­dzi, ul. Ty­mie­niec­kie­go 3
wstęp: bez­płat­ny, ko­niecz­na wcze­śniej­sza re­zer­wa­cja miejsc
re­zer­wa­cja miejsc: od 19 lip­ca 2022 / przez in­ter­ne­to­wy FOR­MU­LARZ RE­ZER­WA­CYJ­NY / te­le­fo­nicz­nie: +48 506 103 207, od po­nie­dział­ku do piąt­ku, w go­dzi­nach 10:00-16:00

Spek­takl tłu­ma­czo­ny bę­dzie na Pol­ski Ję­zyk Mi­go­wy (PJM)
Po wy­da­rze­niu za­pra­sza­my na roz­mo­wę z twór­ca­mi
Roz­mo­wę po­pro­wa­dzi Sta­ni­sław Go­dlew­ski
Roz­mo­wa pro­wa­dzo­na bę­dzie w ję­zy­ku pol­skim

 

"ZŁOTA NIĆ"

„Zło­ta nić” to nie spek­takl, to spo­tka­nie lu­dzi, któ­rych dzie­li prze­paść po­ko­le­nio­wa. Spo­tka­nie o re­la­cjach i o tym, jak rysy i pęk­nię­cia w na­szym ży­ciu, stwa­rza­ją nas na nowo i przy­bie­ra­ją szla­chet­ne od­cie­nie, po­wo­du­jąc, że sta­je­my się sil­niej­si i pięk­niej­si. W prze­mi­ja­niu nie ma nic złe­go, to na­tu­ral­na część na­sze­go ży­cia. Nie­któ­rzy z nas chcąc stać się do­sko­nal­szy­mi, po­dej­mu­ją co­dzien­ną wal­kę z nie­usta­ją­cy­mi wy­zwa­nia­mi. Kie­dy się po­tknie­my, kie­dy się roz­pad­nie­my na mi­lion ka­wał­ków, to dzię­ki „zło­tej nici” mo­że­my na nowo się po­zbie­rać, na nowo po­skle­jać. Mo­że­my uczyć się i sta­wać na nowo, z no­wym do­świad­cze­niem, no­wym zło­tym spo­iwem. Sta­ra­my się od­kryć na­sze ser­ce, du­szę wszech­świa­ta, cza­sa­mi jed­nak ten pęd za nie­wi­docz­nym ce­lem, po­wo­du­je upa­dek. Za szyb­ko, za ła­two...

Twór­cy: Te­atr CHO­REA - Gru­pa Mło­dzie­żo­wa i Se­nio­ral­na
Re­ży­se­ria i cho­re­ogra­fia: Ko­lek­tyw twór­czy - Mag­da­le­na Pasz­kie­wicz, Ja­nusz Adam Bie­drzyc­ki, Wik­tor Mo­ra­czew­ski
Mu­zy­ka: Jó­zef Uzdow­ski
Ko­stiu­my: Kin­ga Ku­biak
Sce­no­gra­fia: Kin­ga Ku­biak, Ja­nusz Adam Bie­drzyc­ki
Przy­go­to­wa­nie wo­kal­ne: Anna Przy­byt
Świa­tło: To­masz Kru­kow­ski
Dźwięk: Mar­cin Do­bi­jań­ski
Ob­sa­da: Bar­ba­ra Cał­ka-Li­sek, Lu­cy­na Przy­byl­ska, Ha­li­na Ka­czo­row­ska, Jo­lan­ta Szy­dłow­ska, Na­ta­lia Arab­ska, Zo­sia Kę­dra, Gra­ży­na Koł­tu­nik, Mag­da­le­na Knyt, Alek­san­dra Zio­mek, Jo­lan­ta Sło­miń­ska, Ka­mi­la Bie­drzyc­ka, Iga Kwint­kie­wicz, Pau­li­na Ochman
Pre­mie­ra: 27 sierp­nia 2022, Mię­dzy­na­ro­do­wy Fe­sti­wal Te­atral­ny Re­tro­per­spek­ty­wy
Czas trwa­nia: 60 mi­nut (bez przerw)
Wiek wi­dzów: 12+

 

Przed­się­wzię­cie jest re­ali­zo­wa­ne dzię­ki środ­kom otrzy­ma­nym w ra­mach sty­pen­dium ar­ty­stycz­ne­go Mia­sta Ło­dzi.

LOGO STYPENDIA ML 820X312

 

Wy­da­rze­nie re­ali­zo­wa­ne w ra­mach pro­gra­mu Prze­strze­nie Sztu­ki Łódź - Te­atr 2022.
Pro­jekt "Prze­strze­nie Sztu­ki" jest fi­nan­so­wa­ny ze środ­ków Mi­ni­ster­stwa Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Na­ro­do­we­go, re­ali­zo­wa­ny przez In­sty­tut Mu­zy­ki i Tań­ca oraz In­sty­tut Te­atral­ny im. Zbi­gnie­wa Ra­szew­skie­go.
Pro­jekt "Prze­strze­nie Sztu­ki" do­fi­nan­so­wa­no ze środ­ków bu­dże­tu pań­stwa.
Pro­jekt "Prze­strze­nie Sztu­ki" do­fi­nan­so­wa­no ze środ­ków Urzę­du Mia­sta Ło­dzi.


PS belka 22 

 logo wer horyzont zhaslem pl kolor rgb

Plus

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.