Premiera spektaklu "Schulz: Pętla"

Premiera spektaklu "Schulz: Pętla"

18.10.2020
Teatr CHOREA

Zapraszamy na premierę spektaklu "Schulz: Pętla", w reżyserii Konrada Dworakowskiego, w wykonaniu Teatru CHOREA, na scenie Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi.

UWAGA! Informujemy, że wszystkie miejsca na premierę spektaklu "Schulz: Pętla" zostały zarezerwowane. Dziękujemy wszystkim za zgłoszenia!

data: 18 października 2020 (niedziela)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
wiek widzów: 14 +
wstęp: bezpłatny, konieczna wcześniejsza rezerwacja miejsc, ilość miejsc ograniczona
 

Spektakl „Schulz: Pętla”
Na podstawie twórczości Brunona Schulza

Reżyseria: Konrad Dworakowski
Muzyka: Paweł Odorowicz
Projekt scenografii i kostiumów: Konrad Dworakowski
Kostiumy i elementy scenografii: Anna Adamiak
Wykonanie scenografii: Jacek Szumacher, Adam Galicki
Konsultacja choreograficzna: Joanna Jaworska-Maciaszek
Wizualizacje: Rami Shaya / HOLLYBABA
Obsada: Janusz Adam Biedrzycki, Joanna Chmielecka, Michał Jóźwik, Majka Justyna, Małgorzata Lipczyńska, Tomasz Rodowicz
Muzycy: Konrad Dworakowski (lira korbowa, głos), Paweł Odorowicz (altówka), Małgorzata Pawluk (wiolonczela)
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański
Kierowniczka produkcji: Majka Justyna
Produkcja: Teatr CHOREA, Fabryka Sztuki w Łodzi
Premiera: 18 października 2020, godz. 19.00, scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi

„Istotą rzeczywistości jest sens. Co nie ma sensu, nie jest dla nas rzeczywiste. Każdy fragment rzeczywistości żyje dzięki temu, że ma udział w jakimś sensie uniwersalnym.”

„Nie ma ani okruszyny wśród naszych idei, która by nie pochodziła z mitologii - nie była przeobrażoną, okaleczoną, przeistoczoną mitologią. Najpierwotniejszą funkcją ducha jest bajanie, jest tworzenie „historyj”.”

„Schulz: Pętla” jest twórczą interpretacją prozy Brunona Schulza, która staje się zarówno punktem wyjścia jak i szkieletem całej historii. 

Poprzez poszukiwanie i przekraczanie granic pomiędzy ludzkim ciałem a materią, spróbujemy wejść w proces twórczy sugerowany przez Jakuba - bohatera opowiadań, w kluczowym dla autora „Traktacie o manekinach”. Spróbujemy metaforycznie wejść w kompetencje Stwórcy, by wykreować na scenie człowieka „na obraz i podobieństwo manekina” z wszelkimi konsekwencjach tego nadużycia. Nasza uzurpatorska wizja, poprowadzi nas przez doświadczenia, które zbadają konsekwencje tego czynu.

Dotykamy tematu pamięci, tego jak kształtuje naszą fizyczność i jak wpływa na duchowy aspekt naszego bytu. Chcemy stworzyć metaforę świata zmierzając wraz z bohaterami do źródeł, wiedząc, że jest to cel niemożliwy. Tę niemożność traktujemy jako przywilej naszej wyobraźni, która poszukując odpowiedzi nieustannie podsuwa nam hipotezy. Chcemy dotrzeć do naszych indywidualnych mitologii, próbując sprostać rzeczywistości, która nas otacza, odkryć nasz mit założycielski.

Filozoficzno-poetycka refleksja o naszych ojcach, mitach, naszych kamieniach węgielnych. Nie szukamy odpowiedzi, pytamy. Próbujemy dotrzeć do tego co nas konstytuuje, przyglądamy się temu jak historie indywidualne i nasza wspólna historia nas kształtują. Próbujemy odczytać między słowami Brunona Schulza inspiracje do opowiadania o nas samych. Sprawdzamy jak zagęszczają się napięcia pomiędzy nimi. W spektaklu idąc za sugestią autora próbujemy przejść proces, który opisuje w manifeście jakim jest „Mityzacja rzeczywistości”. Próbujemy dotrzeć do naszego źródłosłowia przechodząc ten proces na próbę, wiedząc, że niejednoznaczność wspomnień i wrażeń i tak nam na to nie pozwoli.  

Spektakl jest realizacją teorii teatrów równoległych, którą na potrzeby naszej twórczości wcielamy w „Pętli”, dążąc do stworzenia osobnych narracji: tej która jest na scenie i tej, którą tworzycie we własnej wyobraźni posługując się naszymi obrazami i sugestiami.   

„Słowo w potocznym dzisiejszym znaczeniu jest już tylko fragmentem, rudymentem jakiejś dawnej wszechobejmującej, integralnej mitologii. Dlatego jest w nim dążność do odrastania, do regeneracji, do uzupełniania się w pełny sens. Życie słowa polega na tym, że napina się ono, pręży do tysięcy połączeń, jak poćwiartowane ciało węża z legendy, którego kawałki szukają się wzajemnie w ciemności.”

 

„Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Kultura - Interwencje 2020”.

 2020 NCK dofinans interwencje RGB

 

 

WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI MIEJSC:

System rezerwacji miejsc na spektakl prowadzi Teatr CHOREA, od poniedziałku do  piątku, w godzinach: 12:00-18:00, mailowo: teatrchorea@gmail.com.
W mailu prosimy podać: tytuł spektaklu, datę spektaklu, imię i nazwisko na które ma być dokonana rezerwacja oraz ilość rezerwowanych miejsc - maksymalnie 2 miejsca w jednym zgłoszeniu.

System rezerwacji zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc, lub w o godz. 18:00 w piątek 16 października 2020.

Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

W związku z panującą epidemią prosimy uczestników wydarzenia o przestrzeganie ważnych zasad:

1. Zostańcie w domu jeśli nie czujecie się zdrowo - macie katar, kaszel lub podwyższoną temperaturę.
2. Przyjdźcie 15-20 minut wcześniej przed planowanym wydarzeniem, aby wypełnić oświadczenie dotyczące waszego zdrowia.
3. Przynieście ze sobą maseczki, aby na terenie Fabryki Sztuki w Łodzi, w trakcie trwania wydarzenia zakryć usta i nos.
4. Często myjcie i dezynfekujcie ręce.
5. Zachowujcie bezpieczny dystans.
6. Zapoznajcie się z regulaminem dotyczącym uczestnictwa w wydarzeniach na terenie Fabryki Sztuki w Łodzi.
 
Udział w wydarzeniu wiąże się z przestrzeganiem poniższego regulaminu, a także z wypełnieniem oświadczenia uczestnictwa w wydarzeniu, przed jego rozpoczęciem.

Regulamin uczestnictwa w wydarzeniach na terenie Fabryki Sztuki w Łodzi:

1. W wydarzeniach mogą uczestniczyć tylko osoby zdrowe.
2. Każdorazowo przed przybyciem do Fabryki Sztuki każdy uczestnik wydarzenia musi zmierzyć temperaturę. Jeżeli jest ona wyższa niż 36,9 C - uczestnik musi zostać w domu.
3. Wszystkie wydarzenia odbywają się w przestrzeniach dostosowanych i zgodnie z przyjętymi zachowaniami i zasadami sanitarnymi.
4. Ilość uczestników biorących udział w wydarzeniu uzależniona jest od przestrzeni, w której wydarzenie jest realizowane (dozwolona ilość osób na m2).
5. Każdy uczestnik wydarzeń może w nich uczestniczyć na własną odpowiedzialność i po akceptacji niniejszych zasad zachowań sanitarnych.
6. Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć w wydarzeniach tylko po pisemnej akceptacji opiekuna prawnego niniejszych zasad zachowań sanitarnych.
7. Uczestnik zajęć ruchowych ćwiczy tylko z własnymi przyborami, przedmiotami (np. mata do ćwiczeń).
8. Przybory wykorzystywane podczas zajęć są dokładnie czyszczone lub dezynfekowane.
9. W jednej ławce / przy jednym stoliku siedzi jeden uczestnik, a odległości między ławkami / stolikami wynoszą min. 1,5 m.
10. W zajęciach grupowych / zespołowych odległość między uczestnikami wynosi min. 2 m.
11. Należy zapewnić taką organizację pracy i koordynację, która utrudni stykanie się ze sobą poszczególnych grup uczestników.
12. Uczestnicy, którzy przychodzą na działania, muszą przed wejściem do budynku zdjąć maseczkę i schować ją w plecaku / torbie. Na zajęciach mogą używać tylko nowych, czystych maseczek.
13. Osoby nieprzestrzegające postanowień niniejszych Zasad będą wykluczone z uczestnictwa w wydarzeniu.

 

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.